Днес стартира второто издание на социалната кампания за отговорно шофиране "Алкохолът е лош шофьор", съобщиха организаторите от "Каменица" АД.
Кампанията е провокирана от големия брой пътнотранспортни произшествия в следствие употреба на алкохол, които в последните години са неизменна част от новините от деня. Тя има за цел да покаже по достъпен начин негативното и пагубно влияние на алкохола върху поведението на пътя и с това да допринесе за промяна на нагласите и намаляване броя на тежките катастрофи вследствие шофиране в нетрезво състояние.
Официален старт на кампанията беше даден със събитие на картинг писта в кв. "Дианабад". Гост на събитието беше Любомир Христов - директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" към Министерство на транспорта.
По данни на КАТ, от началото на 2006 г. до края на октомври 2009 г. при катастрофи, по вина на шофьори, употребили алкохол, у нас са загинали 1403, а други 1582 са били ранени, като голяма част от потърпевшите са млади хора.
Директорът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" към Министерство на транспорта Любомир Христов заяви: За голямо съжаление България все още е в челото на една печална европейска класация по брой на загиналите на глава от населението по пътищата. Той наблегна на това, че усилията на всички трябва да бъдат насочени към намаляване на тази неприятна статистика.
Акцент в тазгодишното издание на "Алкохолът е лош шофьор" е превенцията. Кампанията планира първата по рода си акция "Бирен патрул". Акцията ще се проведе в заведения в София в няколко последователни уикенд вечери. Специални промо екипи ще "патрулират" в заведенията и ще дават възможност на всеки посетител, който си тръгва и възнамерява да шофира, да тества чрез дрегер промилите алкохол в кръвта си. Промо екипите ще раздават и специално подготвени по повод кампанията информационни листовки.
Като част от кампанията предстои и радио игра, която ще популяризира рисковете от шофиране в нетрезво състояние, както и игра във Facebook на същата тематика. Посланието "Алкохолът е лош шофьор" ще бъде комуникирано и чрез визии на централни места в София, които заострят вниманието върху възможните неприятни последици от шофиране след употреба на алкохол.
Първото издание на "Алкохолът е лош шофьор" през 2008 г. беше оценено от Комисаря по транспорта на ЕС Марио Таяни на специална церемония в Брюксел като най-добрата кампания за пътна безопасност в България за годината.