Стартира мащабна кампания за популяризиране на оперативните програми

13.09.2010 | 16:03
по статията работи:
Министър Томислав Дончев е поставил пред екипа си цел за усвояване на 100% от европарите
Стартира мащабна кампания за популяризиране на оперативните програми

Министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев даде началото на мащабна кампания на Централния информационен офис в администрацията на Министерския съвет за популяризиране на оперативните програми в България и осигуряване на прозрачност при управлението на фондовете на ЕС.

Проектът, който е по програмата "Техническа помощ", ще обхване 49 български медии, където е предвидена рекламна кампания. Ще бъде организиран и конкурс на тема "Европейските фондове в България".

Предвидено е също у нас да гостуват журналисти от европейски медии, които ще се запознаят с работата на институциите и с осъществени проекти.

Един от проблемите, които имаме, са нереалистичните очаквания, заяви министър Дончев пред журналисти след церемонията. Той отбеляза, че получава по 10-15 писма на седмица с молба да бъдат отпуснати различни суми - за ремонт на фасадата на къщата или за ремонт на магазин. Европейските пари не са благотворителност, те са инструмент за развитие, посочи министърът. По думите му тези средства се инвестират там, където би имало най-дългосрочен ефект по отношение на цялата икономика. От голямо значение са и реалистичните очаквания, добави министърът, цитиран от БТА.

Той отбеляза, че информационната кампания е по стар договор, чиято стойност е над 1 млн. лева. Част от дейностите по този проект са извършени, други предстоят. По думите на министъра в момента се опитват да вземат най-доброто от съществуващия договор, като целта е не да се прави министърът популярен, или да се организира кампания от типа "Бъдете активни", а да се търси ефект по отношение на всички категории бенефициенти - общини, земеделски производители, малък и среден бизнес.

От особена важност са медиите и публиката в държавите от ЕС, добави министър Дончев. По думите му кампанията има амбициозни цели в тази посока, в опит да се покаже доброто и усмихнато лице на България.

Към проекта е сформиран консултативен съвет, включващ български и европейски експерти с опит в областта на медиите, икономиката и европейската политика. Министър Томислав Дончев отбеляза, че този съвет има за цел да служи и като съветник, и като коректив на възложителя и на изпълнителя. Днес министърът е разговарял с представителите на съвета, като е уточнена форматът на предстоящата работа. Привърженик съм на реалните действия и бих искал този съвет да бъде максимално полезен, което няма как да стане, ако ми предоставя техническа информация, добави министърът.

На въпрос дали е реалистично очакването на премиера Бойко Борисов за усвояване на 98 на сто от средствата от ЕС, Томислав Дончев заяви, че тази прогноза е "глътка въздух", тъй като целта, която е поставил пред екипа си, е 100%.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 23.10   1641 г. – Ирландски католици от Ълстър се опитват да превземат Дъблинския замък, седалището на английското управление в Ирландия, за да предизвикат отстъпки за...