Безопасността на движението по пътищата зависи от подготовката на водачите, състоянието на пътищата и от контрола. Но нито един от тези три елемента не би могъл да реши проблема тотално. Нещото, с което се опитваме да повлияем на обстановката, е контролът. Това каза комисар Алекси Стратиев, заместник-директор на Главна дирекция „Охранителна полиция" в предаването „Денят започва" на БНТ.
Той обясни, че вече се събират около 50 млн. лв. глоба от нарушители, което значи, че наказанията вече се изтърпяват. Монтирани са стационарни радари за контрол на скоростта, които обаче не могат да проработят със своя капацитет, защото в България няма софтуер, който да позволява налагане на глобата автоматично.
Стратиев каза, че най-смъртоносните пътища в България са София-Кулата и пътят към Бургас, в участъка след Стара Загора, където свършва магистралата. 3-4 пъти повече хора умират в участъци, където няма магистрала и движението е двупосочно, обясни той.
Според него промените, свързани с неминуемото изтърпяване на наказанията и новите технически средства, ще повлияят сериозно на безопасността на движението в страната. Към момента има около 10-15% намаление на загиналите в сравнение с миналата година, информира Агенция "Фокус".
Стратиев изрази съжаление, че Народното събрание не успя да приеме промените на Закона за движение по пътищата. Според него по този начин депутатите са толерирали нарушителите по пътя. Комисар Стратиев заяви още, че от София до Бургас има 30 камери, които ще заработят до дни, предаде БГНЕС.
Припомняме ви, че вчера стана ясно, че сигурността на пътищата в България за периода 2001-2008 г. се е влошила. Според данните на Европейския съвет за сигурност на транспорта за периода единствено в България и Румъния се отчита ръст на жертвите по пътищата. У нас при катастрофи загиват средно по 150 души на милон жители.