Проект на електронна продуктова база за бизнеса беше представен в Българската търговско-промишлена палата (БТПП) днес. Проектът с работно заглавие „Трейднет" се изпълнява от израелската компания „Полигон груп".
Идеята е интернет портал, който се разработва в момента - EcomGrid (Electronic Commerce Grid), да предоставя среда, в която фирмите да представят продуктите си и да търгуват помежду си. Интернет адресът му ще стане ясен впоследствие. Системата ще съдържа два типа каталози - маркетингов, който ще представя всеки продукт на компанията със снимка и на отделна страница, и поръчков, чрез който партньорите на фирмата ще могат реално да правят поръчки за продукти.
„Системата представлява социална мрежа за бизнеса", обясни изпълнителният директор на „Полигон груп" Нив Шварц. Той я оприличи на Facebook, насочен към малките и средните предприятия. Шварц обясни, че проектът е ориентиран към малкия бизнес, защото той е в неравностойно положение спрямо големите фирми по отношение на пласирането на стоки.
Включването в системата се осъществява на три нива. На първото компанията въвежда фирмен и продуктов каталог. На второто образува търговска общност с партньорите си, а на третото започва реално да търгува с тях.
До момента БТПП е въвела базова информация за 6475 български компании, членки на палатата. Те са подбрани според критерия актуалност на информацията, заяви директорът на организацията Цветан Сименов. До края на годината въвеждането на информация за фирми в системата ще е безплатно, а след това ще има някаква такса. Тя ще бъде обвързана със степента на използване на системата. Ако управлявате пет търговски връзки, сумата ще бъде по-малка, отколкото, ако управлявате 10, обясни Шварц. Целта е таксата за участие на фирмите да е ниска.