По последни данни на Държавната агенция по туризъм за месец октомври 2008 г., над 70% е ръстът на българите, които предпочитат да изхарчат парите си в чужбина. Причината, според Илиян Иванов,
председател на Националния хотелиерски мениджмънт клуб, е, че България няма идентичност, визия и специфика на туризма.
Липсва информация какъв е броят на хотелите у нас и с колко стаи разполагат тези бази. По този начин не може да се изчисли и средната цена на една нощувка у нас и каква е заетостта на този
капацитет”, каза в интервю за "Икономика ТВ" Илиян Иванов.
Според изследване, направено от Националния хотелиерски мениджмънт клуб, чужденците свързват страната ни с организираната престъпност, с мутрите, с много ниско качество на обслужване, недружелюбен
персонал и лоша инфраструктура.
През последните седмици хотелиерският бранш страда и от отражението на световната финансова криза у нас. Инвеститорите се оплакват, че банките ги „натискат” за предоговаряне на договорите за кредит
за строителство на хотелски комплекси и налагат по-високи лихви на финансиране.
По този начин ще се забави възвръщаемостта на инвестицията с 6-7 години повече от първоначално предвиденото, прогнозира председателят на Националния хотелиерски мениджмънт клуб.