Социалната мрежа Twitter обяви, че прави промени в своята политика, така че да позволи на рекламодателите да излъчват по-таргетирана реклама, която ще е и на по-изгодна цена.
От блога на компанията става ясно, че рекламодателите ще могат да избират от предварително изготвен списък с интереси тази сфера, към която се отнася тяхното послание. По този начин рекламата им ще
бъде насочена само към потребителите, интересуващи се от конкретната сфера.
Ще се взима предвид какво чете и туитва всеки един потребител и базата на тази информация той ще бъде категоризиран в една или повече групи по интереси.
Компаниите с по-широк профил съответно ще насочват посланията си към много по-голяма група от хора, а за фирмите с много нишови продукти ще се подбират по-малък брой потребители, но пък именно тези, които биха се заинтересували от рекламата.
Според ръководството на социалната мрежа "когато хората откриват в Twitter нещата, от които имат интерес, това е добре едновременно и за рекламодателите, и за потребителите".
За да направи новата рекламна възможност още по-привлекателна за компаниите, Twitter стартира и с примамливи цени за нея. Най-ниската искана такса за туит е един цент, макар и тарифите да варират според кръга от интереси.
В края на юни сайтът прескочи границата от половин милиард потребители, но, както много други безплатни проекти, и Twitter изпитва трудности да осребри потребителската си база и да генерира приходи. Създадената през 2006 г. компания се надява да тръгне уверено по пътя на други фирми от бранша, които залагат на таргетираната реклама, за да постигат дългосрочна стабилност на финансовото си положение.
От години Google таргетира излъчваната реклама според търсенията на потребителите, а Facebook насърчава харесванията на страници, за да проучва интересите на своите членове, докато до момента Twitter не беше правил сериозни стъпки в тази посока.