Българите все още слабо посещават блогове, а телевизията остава основен източник на новини. Това сочат данните от национално представително изследване на "Сова Харис" за взаимодействието на
интернет, новите медии и пресата. То беше представено на пресконференция в БТА от ръководителите на проекта "Пресата в условията на интернет и
новите медии".
Все по-голям дял от българското население се пренасочва към новините в интернет, като процентите са разпределени между телевизията - 71 на сто, интернет - 19 на сто, преса - 4 на сто, и радиото - 3 на сто.
Междувременно стана ясно, че почти две трети от пълнолетните жители на градовете ползват интернет. Това става ясно от изследване на НЦИОМ, представително за градското население на страната, проведено в периода 17-23 февруари 2012 г. Най-много потребители на глобалната мрежа има сред респондентите на възраст под 50 години, високообразованите, хората със стандарт около и над средния за страната, както и сред жителите на столицата и на градовете областни центрове, информира iNews.bg.
Приблизително 11% от българските граждани на възраст между 14 и 65 години всеки ден си купуват вестници. Около 44 на сто от тях купуват поне веднъж седмично вестници. Близо 47 на сто предпочитат да четат хартиените издания, информира БТА.
Около 15 на сто споделят, че четат вестници не само на хартия, но и в интернет, а 11 процента предпочитат да ги четат единствено онлайн. Най-четените български вестници са "Труд" (29,8 на сто) и "24 часа"(25,1 на сто), следвани от "Стандарт" и др.