Най-големите предизвикателства пред правенето на бизнес в България са бюрократичните спънки, манталитетът на работа и липсата на конкуренция в доставките на общественте услуги. Това заяви Филип Клейтън - директор "Бизнес развитие" на контактните центрове 60К, в презентацията си по време на втория ден от провеждашия се в София форум "За Вашия успех - практически опит от топ мениджъри в България".
Econ.bg е медиен партньор на форума, заедно с други водещи бизнес и национални медии.
Като пример за бюрократична спънка Клейтън посочи факта, че ако фирмата иска да построи сграда в София и да прокара ток - трябва да се обърне към ЧЕЗ, а ако иска да я построи във Варна - трябва да се обърне към Е.ОН.
В същото време като лоша част от манталитета на българина беше посочен навикът да се паркира по тротоарите. По този повод Клейтън се пошегува, че в София хората трябва да избягват да надраскават с пирон колите, спрени на тротоарите - навик, който е често срещан на Запад, тъй като ще надраскат последен модел "Мерцедес".
В рамките на презентацията си мениджърът от 60K определи решението по време на криза да се съкращават разходи за обучение и реклама като голяма грешка.
Той коментира, че за всяка фирма служителите трябва да са на първо място. Това от своя страна ще доведе до това клиентите да бъдат на първо място за всеки служител.
По време на криза наемането на служители е жизнено важно, беше отчетено още от Филип Клейтън. Той добави, че за да върви напред дадена фирма, то тя трябва да "излезе от стадото".
В заключение Клейтън препоръча на България да инвестира силно в инфраструктура, тъй като пътищата в момента са едно от нещата, които правят лошо впечатление на чужденците.