Туризмът в България страда заради лошо промотиране

16.06.2014 | 10:20
по статията работи: Христомира Бочкова
Кризата между Русия и Украйна ще навреди на летния сезон у нас
Туризмът в България страда заради лошо промотиране

Българският туристически бизнес изрази притеснения за приходите от настоящия летен сезон. Той започна с лоши резултати, а прогнозите никак не са добри, признават хотелиерите. До момента анализите показват поне 20% спад на туристите. Дъждовният юни е една от причините за слабото начало. Влияние оказва и кризата между Русия и Украйна, заради която на руските гости на страната ни се налага да доплащат за транспортни визи. От брашна коментираха пред „Стандарт“, че са готови да покрият допълнителните разходи за маршрути през Украйна и Словакия с цел да спасят сезона.

Българският бизнес е готов да доплати за транзитните визи на руските туристи, които са принудени да заобиколят Украйна заради кризата. Групите, пътуващи с автобус, избират маршрут през Унгария и Словакия. На руснаците обаче са нужни транзитни визи, за да минат през тези страни. "Искаме да спасим сезона, затова сме готови да поемем допълнителния харч", каза Димитър Димитров, председател на регионалната браншова организация на хотелиерите и ресторантьорите в Добрич. Той призна, че засега сезонът стартира по-слабо от очакванията, но смята, че в последната минута ще бъде спасен.

По думите на представители на бранша, работещи с детски групи, които имат голям дял сред туристите в региона, в момента са в Русия, за да предложат изгодни условия и попълнят записвания в последната минута. Според Димитров, 40% е заетостта на хотелската база в момента. "Имахме подозрения, които се потвърдиха - част от руските държавните служители се възползват от възможността да почиват в Сочи и Крим с предоставени им от държавата ваучери. Но има и много от тях, за които сме сигурни, че ще дойдат в България, защото ние предлагаме евтин туристически продукт и добро качество", убеден е браншовикът.

Освен на руския, сътресение има и на западните пазари - Германия, Англия и скандинавските страни. „Очевидно има пренасочване на туристите от Западна Европа към други дестинации“, коментира шефът на Съюза на собствениците в Слънчев бряг Елена Иванова. Според представители на хотелиерите и ресторантьорите, по-добрите маркетингови стратегии на страни като Турция, Гърция, Испания и Тунис са довели до значително по-малкия процент записвани в страната. Те настояват държавата да вземе спешни мерки относно по-доброто промотиране на България.

В държавния бюджет за тази година бяха заложени 10 млн. лв. за реклама и промотиране на сектора у нас и в чужбина. Средствата обаче така и не бяха отпуснати, въпреки песимистичните прогнози за лятото. Още в началото на годината заедно с подготвената стратегия за туризма Министерството на икономиката и енергетиката(МИЕ) е заявило сумата за маркетинг. Тя обаче все още не е отпусната. Средствата са изключително необходими и за посолствата ни зад граница и за маркетингови кампании по места.

Хотелиери и ресторантьори настояват държавата спешно да организира маркетингова кампания, с която да промотира родното море и забележителности. Според тях, само по този начин страната ни може да отвърне достойно на стратегията на гръцките ни конкуренти за лимитирани цени край плажа. Важно е и по какъв начин ще се изхарчат предвидените средства, категорични са хотелиери и туроператори. Според тях традиционните канали, които страната ни ползва, като големи международни телевизии, не дават нужния ефект. Вместо това трябва да се дадат пари за промотиране на природни и културни забележителности и спа продукти, към които има огромен интерес.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 05.12   1492 г. – Христофор Колумб става първият европеец, който стъпва на остров Испаньола (днес Хаити и Доминиканска република). 1848 г. – Калифорнийска златна...