5 млн. лв. в следващите 2 г. ще струва поддържането в новооткритите участъци на магистрала "Тракия" и на трасето от Ямбол до Карнобат (лотове 2, 3 и 4), което трябва да е готово догодина. Това показва обществената поръчка на Агенция "Пътна инфраструктура" за зимно и лятно поддържане, пише вестник "Сега".
Дейностите по текущия ремонт също са включени в нея, въпреки че новите участъци все още са в гаранция. Това означава, че дупките по трасето, изтърканата маркировка и т.н. трябва да са за сметка на строителните фирми в следващите пет години. От АПИ отговориха, че дейностите в поръчката за поддържане и гарантираните от строителите не се припокриват.
Не е ясно как от агенцията ще преценят дали новопоявила се дупка по трасето е по вина на строителя или не. Новият участък на "Тракия" от Стара Загора до Карнобат е с дължина близо 117 км. Така на месец (и през зимата, и през лятото) поддръжката на 1 км от магистралата ще струва на държавата 1781 лв. Поддръжката може и да е по-евтина, ако в търга фирмите предложат по-ниска цена.
Три километра от лот 4 на автомагистрала "Тракия” ще бъдат преасфалтирани. Това съобщи миналата седмица министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова след инспекция на трасето, предаде Агенция "Фокус". Причината не е заради качеството на сместа, а заради несъответстващи нива.
„Два километра циментова стабилизация и един километър асфалтово покритие ще бъдат премахнати”, каза Павлова. Усилията в момента са насочени към тези 17 км от участъка между Ямбол и Карнобат. Министърът изрази надежда до края на август да бъде готова отсечката до пътен възел Петолъчката.
Най-голямото съоръжение по цялата магистрала – мостът над река Тунджа вече е завършен.