Държавата търси нови варианти за концесиониране на летищата в Пловдив (товарната зона), Горна Оряховица и Русе, след като не успя да намери инвеститори. Потенциалните кандидати вероятно не са
убедени, че трите аеропорта могат да генерират достатъчно приходи. Подготвя се за концесиониране целият пловдивски аеропорт през тази година, съобщиха от МТИТС.
Срокът за подаване на оферти за карго терминала в Пловдив изтече на 12 декември, след като беше удължен един път.
За летищата в Русе и Горна Оряховица няколко пъти бяха обявявани процедури, а с пореден опит ще се чакат оферти съответно до 20 април, информира вестник "Сега". Експерти смятат, че условията за бъдещите концесионери са тежки и заради това пак ще липсва интерес. От потенциалните инвеститори се изисква да имат поне 3 млн. евро
годишен приход от управлението на гражданско летище за една от последните 10 г., основен капитал от поне 1 млн. евро и материални активи за най-малко 5 млн. евро. Задължително е да имат и минимум
10 г. опит по управление и експлоатация на гражданско летище.
През лятото най-сериозен интерес към русенския аеропорт проявяваше румънската авиокомпания Blue Aero, която искаше да развива нискотарифни полети в Европа. Тя твърдеше, че ще насочи интересите си
към България заради неосъществения строеж на летище край Гюргево, но така и не купи тръжни документи.