Столичният "Метрополитен" обяви обществена поръчка за избор на строител на първия етап от третия лъч на метрото. Става дума за трасето от бул. "Владимир Вазов" до пазара в кв. "Красно село". Общата дължина на участъка е малко над седем километра, като по трасето ще бъдат построени седем метростанции.
Новото строителство ще обхване подземния участък с трасе: бул."Вл. Вазов", ул. "Професор Милко Бичев", бул."Евлоги и Христо Георгиеви", Орлов мост, бул."В. Левски", бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Прага", ул. "Георги Софийски", Медицинска академия, кръстовището на бул. "България" и бул. "Иван Гешов", ул. "Кюстендил", кв. Красно село - ул. "Житница".
По проект цялата трета линия на столичното метро е от Горна баня до жк. "Васил Левски". По нея ще са разположени общо 19 метростанции. Очаква се новото трасе да струва общо 1,4 млрд. лв. Проектът ще бъде финансиран по Оперативна програма "Транспорт". По план изграждането на метрото трябва да приключи до 2018 г.
По-рано през деня стана ясно и, че Столичната община и "Метрополитен" са решили да отложат строежа на продължението на втория лъч на метрото – до ул. "Сребърна", за началото на юни.
Строежът на втория лъч до ул. “Сребърна” трябваше да започне днес, но беше изместен за лятото заради многото ремонти в столицата, които вече са предпоставка за възникване на задръствания, коментира пред TV7 инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.
По думите му в момента продължава работата по отсечката от "Дружба" до летището, както и по връзката между "Младост 1" и Бизнес парка в "Младост 4". Влаковете ще работят на автоматичен режим, предвижда се пероните да бъдат от затворен тип, със стъклени врати, за по-голяма сигурност на пътниците.
Към днешна дата столичното метро превозва близо 30% от общия поток пътници в София, подчерта изпълнителният директор на "Метрополитен".