Инвестиционният гуру Уорън Бъфет съобщи, че неговата компания най-вероятно ще купува още вестници в следващите няколко години. Berkshire Hathaway няма да се опитва да влияе на редакционната политика на който и да е от тях, допълва той, цитиран от световните агенции.
През изминалата седмица милиардерът написа писмо до редакторите и издателите на всички ежедневници на Berkshire. Те ще се увеличат с още 26 ежедневника, тъй като инвестиционната компания вече обяви, че планира да купи общо 63 издания от медийната компания Media General Inc. За 142 млн. долара.
Официалното писмо беше публикувано онлайн в четвъртък от електронното издание на Omaha World-Herald, който също е собственост на Berkshire.
В обръщението на Бъфет се повтарят негови тези за вестниците, които е споделял и преди, но изглежда той е искал да ги представи в писмен вид пред своите редактори преди сделката с Media General да бъде завършена, което се очаква да се случи в края на месец юни, коментира АП.
Бъфет обявява, че Berkshire иска да купи малки до средни вестници, които са близки до своята аудитория.
„Ще поощряваме градчета със силни общностни групи, подобни на тези 26, в които скоро ще работим. Ако гражданите се интересуват поне малко от своето общество, ще се интересуват и от вестника си", казва 81-годишният председател на борда на директорите и главен изпълнителен директор на Berkshire.
Berkshire Hathaway има над 80 подразделения, които се управляват почти самостоятелно, тъй като структурата на компанията е силно децентрализирана. Бъфет казва на редакторите на вестниците, че няма да се опитва да влияе на начина, по който техните репортери отразяват новините. „Отнасяйте се с въпросите от обществена значимост по начина, по който сте го правили досега“, съветва ги той. „Имам ясно изразени политически възгледи, но вестниците ви се притежават от Berkshire, не от мен. А Berkshire винаги ще бъде деполитизирана“, коментира той.
Бъфет набляга и на още един интересен акцент в писмото си. Според него всички вестници трябва да престанат да предлагат продукта, който произвеждат, безплатно в интернет. "Естественият инстинкт на вестниците беше да започнат да предлагат безплатно в електронен вариант това, за което изискват заплащане от своите читатели в печатен вариант. Това не е устойчив модел и вече някои от нашите вестници се придвижват към друг модел, който е по-смислен“, казва той.