Фалшиви потребители в Twitter – бизнес за милиони

08.04.2013 | 10:35
по статията работи: Георги Георгиев
Близо 20 млн. са нереалните акаунти в мрежата, и за съжаление, Twitter не може да направи много, за да ги премахне
Фалшиви потребители в Twitter – бизнес за милиони

Фалшивите акаунти в социалната мрежа за микроблогове Twitter са близо 20 млн., съобщава вестник Ню Йорк Таймс“. При общ брой на потребителите от 500 млн. това означава, че близо 4% от всички профили в мрежата са измислени.

Проблемът е най-вече заради бизнеса с продажби с фалшиви Twitter последователи, който през последните години сериозно се разраства. В него дори бе замесено и името на Мит Ромни - кандидатът на републиканците за президент на последните избори в САЩ. По време на кампанията Ромни бе обвинен, че е закупил 117 хиляди фалшиви последователи в Twitter с цел да подобри имиджа си на популярен и следен политик. Подобно обвинение бе отправено година по-рано и към друг републиканец – Нют Гингрич.

Днес 1000 фалшиви последователя в Тwitter се продават средно на цена от около 18 долара, сочи проучване на компанията за анализи Barracuda Labs. Някой от продавачите на фалшиви акаунти се хвалят, че могат да спечелят между 2 и 30 долара за продаден акаунт.

Анализаторите оценяват, че този бизнес може да носи приходи от 40 до 360 млн. долара годишно.

Според информация на „Ню Йорк Таймс“ най-желаните акаунти в Twitter са тези, които постоянно пишат съобщения (туитват) или препращат чужди (ре-туитват). Тези фалшиви потребителите имат снимки в профила и пълни биографии, като някои от тях дори са свързани с външни сайтове, за които твърдят, че са техни. По-внимателен поглед обаче показва, че въпросните акаунти са направени така, че да ре-туитват материали от специфични сайтове.

Към момента Twitter водят дела срещу пет компании, които създават и продават фалшиви акаунти. От възможностите на социалната мрежа се е възползвал и сайтът за технологични новини The Next Web. Последният е създал софтуер, даващ възможност на неактивни акаунти да препращат туитове с негови новини. От The Next Web решават да спрат тази практика, едва когато вижда, че тя не добавя качествен трафик към интернет страницата.

Най-лошата част от проблема с фалшивите акаунти се състои в това, че 40% от всички потребители в Twitter могат да се разглеждат като потенциално фалшиви, тъй като те единствено следват активните акаунти и никога не пишат собствени туитове. От друга страната на потребителите им е позволено да създават множество акаунти и да ги използват за различни цели, което допълнително утежнява ситуацията.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...