Кризата се отрази и на бизнеса с печатна реклама. Календари и химикалки с лого се подаряват все по-рядко. Министерствата и Кабинетът пък и тази година не пращат подаръци заради икономии в бюджетите си.
В една от фирмите за рекламни материали бързат да изпълнят стандартните поръчки. Казват, че вече са приключили с рекламните подаръци за компаниите, а те все по-малко искат химикалки и календари за празниците.
По данни на бранша, ако преди в този период на годината една фирма е слагала лого средно на 100 000 химикалки, тази година те са само 5 000. При отпечатани 1 000 календара сега те са най-много 120.
По-рано коледната кампания е започвала още през септември, информира bTV.
И при бизнеса със сувенирите има мода. Сега запалките не са толкова актуални, заради планираната пълна забрана за пушене на обществени места. Ключодържателите обаче не излизат от употреба.
Фирмите да забравят за традиционните подаръци като календари и тефтери, съветват ПР-специалистите. Сред нещата, които трябва да останат в историята, са и химикалките, които може да излязат по 6
стотинки едната. Експертите предлагат всички тези неща да бъдат заменени с бутилка вино или логическа игра.
От бранша са готови да сменят тактиката и да произвеждат сувенири, които ще им донесат печалби. Засега разчитат на поръчки от Европа, за да излязат от кризата.