Aнглоезичният термин „хаштаг“ (hashtag) нарушава чистотата на френския език. Това е заключението на експертите от Френската академия (Académie Française) - институцията, отговорна за изучаването на френския език и литература, и формирането на нормите в него, съобщава вестник The Mirror.
Вместо новия термин, навлязъл с разпространението на социалната мрежа за микроблогове Twitter, Академията съветва публичните фигури, учителите и френските медии да използват думата mot-diese, с която да описваа популярната система за тагове.
„Английският термин hashtag трябва да бъде заместван с френския вариант „mot-diese“, се казва в официалния журнал на Френската академия.
С този акт хаштаговете се присъединяват към черния списък с други отричани англоезични термини. Такива са имейл (email), блог (blog), супермодел (supermodel), паркиране (parking), уикенд (weekend), нискотарифна авиолиния (low-cost airline) и др.
От политиката на френската академия са засегнати дори спортните коментатори, които също са били помолени да не използват думите треньор (coach) и корнер (corner) по време на футболни мачове. Въпросните трябвало да бъдат замествани с френските аналози entraineur и coup de pied de coin.