Френски експерт се включва в разследването на трагедията във влака София-Кардам

28.03.2008 | 18:11
по статията работи:
До няколко месеца ще са готови експертизите, свързани с инцидента
Френски експерт се включва в разследването на трагедията във влака София-Кардам

През последните два дни експертът Жан-Жерар Кьониг, който е директор на Бюрото за разследване на произшествия на наземния транспорт във Франция, се запозна с документацията и информацията, която Министерството на транспорта успя да събере по инцидента, свързан с трагедията във влака София-Кардам. Също така той успя да извърши оглед на вагоните и местопроизшествието. Това каза днес по време на пресконференция министърът на транспорта Петър Мутафчиев.

По думите му Министерство на транспорта си е поставило две цели:

Първо: Да бъде разкрита причината, поради която е възникнал пожарът. В зависимост от нейния вид ще бъдат направени предложения за промени в организацията на работа и в техническите характеристики на железопътния транспорт.

Второ: Да бъде разкрита причината, поради която се е стигнало до такъв голям брой жертви. Ще бъде разследвано дали са изпълнени предписанията по нормативната база от страна на влаковия персонал, както и какво е било поведението му по време на трагедията, каза още министър Мутафчиев.

До няколко месеца трябва да бъдат приключени техническите експертизи, касаещи причините за избухването на пожара във влака. Разследващото звено по случая, назначено от Мутафчиев, е изготвило междинен доклад. В него са били включени всички данни, събрани до момента, без противопожарната експертиза и данните, получени от разпита на персонала на влака от страна на следствието. Министърът на транспорта добави, че ще поиска в писмена форма материалите от разследването на следствието, за да може случаят да бъде разрешен в по-кратки срокове.

През миналата година в България е бил реализиран туининг проект между министерствата на транспорта на Франция и България. В рамките на проекта е бил представен докладът от разследването на инцидента във влака Нанси-Мюнхен през 2002 г., при който загинаха 12 души, каза от своя страна Жан-Жерар Кьониг. Кьониг е бил ръководител на работната група, разследвала инцидента.

Смятам, че разследващата комисия по трагедията във влака София-Кардам е успяла да събере до този момент доста информация. Въпреки това остава още много информация, която трябва да бъде събрана. След като тя бъде събрана, ще трябва да бъде анализирана и да се започне работа върху нея, каза още Кьониг.

Работата по случая може да изисква няколко месеца. Максималният срок, за който трябва да е готова финалната експертиза, е една година. Този срок е фиксиран в Европейската директива по безопасност. Готови решения няма, сподели още Кьониг.

В хода на разследването може да се организира опитна постановка, в която да се проследи как материалите, от които са изградени вагоните, реагират на запалване, обясни експертът. Той добави, че бързината, с която се е разгорял огънят във влака София-Кардам, не го изненадва, тъй като и във френския случай времето от пламването на огъня до изгарянето на влака е било едва 10 минути.

Между инцидентите с влаковете Нанси-Мюнхен и София-Кардам могат да бъдат намерени още някои прилики. Причината за инцидента във влака Нанси-Мюнхен е била открита много бързо – пожарът е бил предизвикан от включен котлон и поставени върху него пластмасова чанта и сако в стаята на кондуктора. Според директора на Бюрото за разследване на произшествия на наземния транспорт във Франция въпросният кондуктор е пътувал във вагон от "същата епоха" като българските.

Друга прилика между двата инцидента може да бъде намерена във факта, че и при двата случая хората са били затворени във вагоните и не са успели да избягат.

След приключване на разследването, свързано с инцидента във влака Нанси-Мюнхен, са били направени 17 препоръки, свързани с аварийните изходи, сигурността на електрическите материали и оборудване, алармирането за наличие на огън и дим, обучението на кондуктрите за работа при спешни случаи, затварянето на вратите и сигнализирането на пътниците, че във влака гори огън, обясни Кьониг.


Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 06.12   963 г. – Лъв VIII е избран за римски папа. 1240 г. – Армията на монголския владетел Бату Хан покорява Киевското княжество. 1534 г. – В Еквадор е...