От 1 август клиентите на eлектроразпределителното дружество ЧЕЗ могат да изберат да получават електронна фактура вместо хартиения вариант на месечната си сметка за електроенергия. Това може да стане като заявят получаването й безплатно чрез регистрация на корпоративния сайт (cez.bg) или с обаждане на денонощната информационна линия 0700 10 010. За целта е необходимо да знаят своя Клиентски номер и Оторизационен код от хартиената фактура.
Подаването на заявление ще може да става и в Центровете за обслужване на клиенти на компанията в Западна България. Бланка на декларацията ще бъде изпращана и на гърба на месечните фактури, издадени след 12 август, съобщиха от дружеството.
Електронната фактура е валиден, електронно подписан данъчен документ и е напълно идентична с хартиения носител. Издаването й се осъществява чрез специализиран клиентски софтуер на ЧЕЗ, който гарантира достоверността й и не позволява манипулиране на съдържанието.
Електронната фактура се изпраща в PDF формат на посочен от клиента имейл адрес до 24 часа след издавато й в системата. В текста на всеки получен имейл се съдържа линк, на който потребителят следва да потвърди получаването й.