ЧЕЗ въвежда тримесечно отчитане на електромерите от началото на май

07.04.2008 | 14:55
по статията работи: Апостол Апостолов
За първите два месеца ще бъдат формирани две равни месечни сметки, а третия месец, след отчитане на електромера, потребителят ще получава изравнителна фактура. Е.ОН България започва масови прекъсвания на електрозахранването за неплатени сметки
ЧЕЗ въвежда тримесечно отчитане на електромерите от началото на май

ЧЕЗ ще въведе тримесечно отчитане на електромерите от началото на май 2008 г. за всички битови клиенти и за стопанските клиенти с предоставена мощност под 100 КВт. Това означава, че за първите два месеца ще бъдат формирани две равни месечни сметки, съобразени с индивидуалното потребление и сезонността. На третия месец, след отчитане на електромера, потребителят ще получава изравнителна фактура, която ще отразява разликата между стойността на реално потребената електроенергия за целия тримесечен период и фактурираните плащания през първите два месеца. Както и досега, плащането на сметките за консумирана електроенергия ще става всеки месец, съобщиха от дружеството.

В случай че сумата от сметките за предходните два месеца надвишава изравнителното задължение, разликата ще бъде приспадната от следващото задължение или ще бъде възстановена до 5 дни при писмена заявка. Новите потребители ще договарят размера на равните вноски до първото отчитане или ще заплащат месечна вноска на стойност едномесечна консумация в размер на 180 часа (30 дни по 6 часа) при предоставената мощност и цена за дневна електроенергия.

С цел защита интересите на потребителите Държавната комисия по енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) е утвърдила ограничаване на количествата електроенергия за формиране на равните месечни вноски до 100% от количествата електроенергия, потребени през същия период на потребление една година назад. Друго ограничително условие касае случаите, в които стойността на равните месечни вноски е по-малка от два лева (без ДДС) потребителят няма да дължи равни месечни вноски (т.е. заплаща само стойността на изравнителната фактура).

Тримесечното отчитане на електромери беше вече тествано от ЧЕЗ в края на 2007 г. в пилотен проект в село Скравена, Ботевградско. Пилотният проект беше извършен със знанието на ДКЕВР и със съгласието на всички участници - над 500 битови и стопански потребители.

Проведеното след края на проекта в Скравена социологическо проучване показа, че приблизително 70% от анкетираните участници в проекта одобряват и са удовлетворени от тримесечното отчитане на електроенергията.

Данните показват още, че за общо 80% от запитаните отчитането на потреблението веднъж на три месеца не е причинило сериозни колебания в месечните сметки, като 41% от тях въобще не са усетили различното отчитане, а останалите 39% заявяват, че нямат голяма разлика в сметките. Около 70% от участниците заявяват, че след провеждането на пилотния проект са съгласни да се въведе тримесечно отчитане на електромерите за постоянно.

След въвеждането на тримесечното отчитане клиентите на ЧЕЗ Електро България ще могат да получават информация за графика на отчитане и сроковете за заплащане на консумираната електроенергия по няколко начина:
  • В своята индивидуална фактура за месеца;
  • На денонощната информационна линия 0700 10 010 - на цената на един градски разговор;
  • На интернет адрес www.cezelectro.bg.
  • В Центровете за клиенти
И докато ЧЕЗ предприема мерки за тримесечно отчитане на консумираната енергия, Е.ОН България започва масови прекъсвания на електрозахранването за неплатени сметки. Една трета от битовите потребители на територията на Североизточна България, които имат стари неплатени сметки за електроенергия, са от Варна. Близо половината от всички битови длъжници имат неплатени сметки за повече от два месеца. През следващите няколко седмици Е.ОН ще прекъсва масово електрозахранването за задължения с изтекъл срок на плащане, предупреждават от компанията.

За да улесни своите клиенти, дружеството въведе различни възможности за проверка на размера на задълженията:
  • На телефон 0700 161 61 - денонощно, на цената на един градски разговор, чрез автоматичната линия или връзка с оператор,
  • На Интернет страницата на компанията;
  • Чрез изпращане на sms на номер 1611.
  • На платежния документ - фактура, фискален бон, който всеки клиент получава при плащане на своето задължение, са посочени сроковете за плащане и прекъсване.
Освен това, за да спести време на клиентите, Е.ОН въведе различни начини за безкасово плащане: по банков път - чрез директен дебит или платежно нареждане, чрез банкомат, чрез интернет, чрез транскарт.

От месец февруари стартира кампания "Редовен платец", която дава възможност на всеки, който заплаща сметките си редовно, да спечели ваучер за безплатна електроенергия на стойност 100 лева.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 27.11   176 г. – Марк Аврелий назначава сина си Комод за съимператор, с което прекъсва системата на осиновените императори в Римската империя. 1095 г. – Папа Урбан II...