Компаниите от групата на ЧЕЗ у нас са решили да покажат договорите за предоставяне на външни услуги (SLA – Service Level Agreements) между „ЧЕЗ България“ ЕАД и лицензиантите „ЧЕЗ Разпределение
България“ АД, и „ЧЕЗ Електро България“ АД.
Искането за повече яснота по тези договори бе част от апела на протестиращите, които в края на краищата доведоха до падането на кабинета Борисов. Контрактите станаха обекти на проверка от страна на
прокуратурата и данъчните. От ЧЕЗ съобщават, че договорите ще бъдат достъпни в специално организирана информационна зала от 12 март 2013 г.
Припомняме, бившият шеф на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) Ангел Семерджиев заяви преди време, че електроразпределителните дружества умишлено завишават процента на
външните услуги, за да избегнат регулацията от страна на ДКЕВР. Освен това стана ясно, че и трите дружества са възлагали на своите компании майки да реализират дейности при завишени
цени.
От енергийната компания твърдят, че бизнес моделът, в който дружествата си предоставят услуги чрез т.нар. договори за предоставяне на услуги, е наложила се практика в Европа, определена като „Best
practice” (най-добра практика) за ефективно управление на ресурси. За дружествата от групата на ЧЕЗ в България бизнес моделът се използва от 2006 г., изтъкват от там.
Впоследствие от ЧЕЗ обявиха още една стъпка в опит да поизтупат пострадалия си имидж. ЕРП-то заяви, че създава ново звено - "енергиен омбудсман". Радослав Димитров ще приема предложенията за
подобряване на обслужването в дружеството.
Към него ще се обръщат недоволните клиенти, когато имат съмнение, че жалбата им не е разгледана коректно или пък оспорват висока сметка. Димитров ще събира и предложения за подобряване на
обслужването. В случай, че спорът между клиента и някое от дружествата на ЧЕЗ се решава по съдебен ред или с него се занимава ДКЕВР, "омбудсманът" няма да се намесва.