В България липсва ясна стратегия за развитие на яхтения туризъм. Това се казва в позиция на Чавдар Александров, председател на Асоциацията за насърчаване на чуждестранните инвестиции, изпратена до
медиите.
Александров твърди, че реализацията на инфраструктурни проекти става ужасно бавно, а в същото време интересът към яхтите и яхтинга е налице. Вместо да работи върху развитието на тази част от
туристическия сегмент на пазара, държавата отново бяга от отговорност, допълва той.
Александров припомня, че председателят на Държавната агенция по туризъм излезе със становище, че нямаме условия за яхтени пристанища. "Инвеститорите години наред чакат за ясни правила и възможности
да вложат парите си в българските портове. Вместо да им предостави възможности и да ги покани да инвестират, държавата ги възпира", не крие възмущението си Александров.
Той обвинява Държавната агенция по туризъм в липса на стратегия за развитие на яхтения туризъм.
Според Александров приходите от този вид туризъм са големи, защото нарастват както любителите на яхтинга,така и броят на яхтите по нашето Черноморие расте. Нужна е визия за развитието на този вид
туризъм, тъй като европейските стандарти са високи, печалбите също.
Александров цитира данни, според които през миналата година са били продадени яхти за над 50 милиона евро и според които се очаква до 2010 година да бъдат продадени между 1500- 2000 яхти.
Яхтингът е различен туристически продукт от този, който сега предлагаме на масовия турист. Българското Черноморие може да стане привлекателна дестинация за световния яхтен туризъм и е крайно време
държавата да подпомогне развитието му, казва в заключение председателят на асоциацията.