От началото на годината в Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) са постъпили над 1470 жалби, съобщи днес във Варна нейният председател Веселин Божков.
Близо 85% от сигналите са за преносимостта на номерата и неспазване на 7-дневния срок, в който потребителят може да се откаже от услугата, за която е сключил договор. Много жалби има и заради отказа на операторите да дават детайлизирани сметки и фактури.
Божков отчете, че за миналата година на операторите са съставени 550 акта на обща стойност 17 млн. лв. От началото на тази година актовете са 233, предаде БТА.
През последните 7 г. фирмите в сектора се дисциплинираха до голяма степен, отчете Божков. По думите му сега основната задача е да се повиши културата на потребителите. Много хора продължават да не четат "дребния шрифт" в договорите си. Шефът на КРС подчерта, че потребителите трябва да се научат да заявяват изрично услугите, които не желаят да ползват, особено ако разполагат с по-модерни телефони.