Ще бъдат ли по-ниски цените на автомобилите?

15.08.2013 | 15:40
по статията работи: Сара Божинова
Според пазарно проучване ценовите отстъпки на масовите автомобилни марки са скочили със 17 процента от миналата година
Ще бъдат ли по-ниски цените на автомобилите?

Европейският автомобилен пазар може би най-накрая ще спре да се свива, но ще продължи да има натиск върху ценообразуването докато нивото на продажбите не се повиши значително. Това коментира старши мениджър на американската автомобилна компания Ford за информационна агенция „Ройтерс“.

Висшият мениджмънт вярва, че най-лошото за индустрията вече е отминало, а финансовите резултати за второто тримесечие показват добро управление на разходите. Като се вземе това в предвид, сега компаниите нямат друг избор освен да предложат не особено печеливши отстъпки, за да стимулират продажбите.

"От гледна точка на ценообразуването не виждам облекчение за момента“, каза директорът продажби на Ford за Европа, Роланд де Ваарт. Той съобщи, че продажбите на компанията на 19 основни европейски пазара са се повишили с 8.7 процента, достигайки 90 000 превозни средства през юли.

Всички клиенти изглежда са наясно, че се намираме в рецесия – като индустрия и като регион – за това те очакват много изгодни сделки.“

Според конфиденциално пазарно проучване ценовите отстъпки на масовите автомобилни марки са скочили със 17 процента от миналата година до средно 2 518 евро за превозно средство през май 2013 г. Проучването включва петте най-големи европейски пазара.

Де Ваарт добави, че голяма част от проблема произтича от неизползвания производителен капацитет – автомобилните заводи са способни да произвеждат повече от 4 милиона превозни средства отвъд това, което се изисква за задоволяване на търсенето в Европа.

"Ние идваме от 18-милионна индустрия и дори на това ниво има свръхкапацитет. И докато е налице дейност от наша страна и от страна на конкуренцията да регулира този капацитет, ще е нужно време преди той наистина да изчезне – в края на следващата година ще бъдат първите затворени заводи.“, каза той.

Ford оценява загубата преди данъчно облагане в Европа за тази година да е в размер на около 1.8 милиарда щатски долара. Компанията наскоро затвори две малки производствени предприятия във Великобритания и планира да закрие и завода „Genk car” в Белгия в края на следващата година.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...