Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията започва реализацията на проект по Оперативна програма „Транспорт”, който да изготви анализ на състоянието на железопътния сектор в България. Част от резултатите от него ще бъдат използвани за подготовката на проектно предложение за закупуване на нови влакове за „БДЖ – Пътнически превози” по оперативната програма през следващия програмен период.
Това стана ясно по време на представянето на дейностите по трите позиции, попадащи в обхвата на договора.
МТИТС е поверило задачата на българо-германския консорциум "ИнфраКеър - ТрансКеър", който най-късно до септември 2013 трябва да очертае най-наболелите проблеми и мерки за решаване. Средствата за поръчката на стойност над 2 милиона лева без ДДС са осигурени по Оперативна програма "Транспорт", информира телевизия "България он еър".
Анализът ще бъде направен на три етапа по три договора по Оперативна програма „Транспорт”. Стойността на трите контракта са както следва: 624 000 лева без ДДС за първия, 995 000 лева без ДДС за втория и 445 000 лева без ДДС за третия.
По първия договор ще се направи оценка на пазарното търсене на пътнически услуги и изготвяне на мерки за тяхното оптимизиране, обясни на пресконференция Нели Стойчева от „ИнфраКеър”. Очакванията на МТИТС са, че този анализ ще послужи за изготвянето на проект за закупуване на нов подвижен състав за БДЖ „Пътнически превози” в следващия програмен период на оперативната програма. По проекта ще бъдат направени предложения за бъдещи инвестиции. Ще се направи оценка на перспективите на железопътния превоз. Ще бъде направен цялостен анализ на БДЖ „Пътнически превози”.
По втория договор ще бъде направен анализ на администрацията и персонала в железопътния сектор – БДЖ, НК "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и МТИТС. На базата на анализа ще бъдат изготвени предложения за оптимизация. Целта е и повишаване на ефективността на БДЖ „Пътнически превози”.
Анализът, който ще бъде извършен по третия договор, ще допринесе за подобряване на работата на НКЖИ в рамките на предвидения държавен бюджет. Ще се предложат решения за намаляване на разходите за поддръжка на инфраструктурата, оптимизиране на центровете за управление на движението. Целта е да се подобрят дейностите по поддръжката на железопътната инфраструктура.