Ще има ли сделка за сливане между Fiat и Chrysler?

18.09.2013 | 17:30
по статията работи: Момчил Лалев
Дали всичко не е блъф? Преди дни стана ясно, че Chrysler планира да започне първично публично предлагане
Ще има ли сделка за сливане между Fiat и Chrysler?

Изпълнителният директор на италианската автомобилна компания Fiat Серджо Маркионе е прекарал четири години от живота си в преследване на потенциалното сливане между управляваната от него компания и Chrysler Group. В края на миналата седмица стана ясно, че Chrysler планира да започне първично публично предлагане (Initial Public Offering - IPO) в началото на 2014 г. Маркионе ще направи всичко, което е по силите му за да избегне IPO-то да се осъществи и то до голяма степен може да се окаже блъф, коментират от "Блумбърг".

Крайната цел е да се използва процеса, за да се сключи сделка с организацията, занимаваща се със здравеопазване Veba, която е другия основен собственик на акциите на Chrysler. Това съобщиха двама неназовани източника на агенцията.

Fiat е мажоритарен акционер и притежава 58,5% от акциите на Chrysler, като прояви желанието да закупи останалия дял, който е на Veba. От последната оценяват своите акции в Chrysler на цена, която е най-малко с 1 млрд. долара повече от това, което Fiat предлага да плати.

IPO-то има за цел да определи пазарната цена на акциите и да принуди Veba да се върне обратно на масата за преговори. В случай, че този план се провали Маркионе все още има предварително споразумение да плати 6 млрд. долара за акциите на Veba.

Ако IPO-то определи по-висока пазарна цена стойност от това, Маркионе може да упражни опцията на споразумението и да закупи акциите по фиксирана цена. Ако инвеститорите посочат, че книжата са с по-малка стойност от тази по споразумението, Маркионе само трябва да предложи по-голяма от пазарната оценка за да поеме контрола над Chrysler.

"Маркионе ще се свърже с Veba веднага, след като цената бъде определена. Особено имайки предвид, че залогът е 6 млрд. долара", заяви Филип Хоучойс, анализатор в UBS в Лондон.

"Аз не бих подценил способността на Маркионе да постигне целта си. Свидетели сме на странна ситуация, в която той е този, който ще пусне IPO-то на пазара и същевременно отново той е потенциален купувач на акциите по това IPO", каза Джордж Галиерс, анализатор в ISI Group в Лондон.

Fiat отчете загуба в размер на 1,04 млрд. евро през 2012 г. Италианската компания чувствително понижи своята конкурентоспособност в Европа. Пазарният дял на компанията в региона спадна до 6,2% през август спрямо 6,5% през същия месец година по-рано.

"Fiat наистина се нуждае от паричния поток, генериран от Chrysler за да възроди марката Alfa Romeo и да я превърне в престижна, генерираща печалба за цялата група. Без Chrysler Маркионе никога няма да намери достатъчно ресурси за това начинание", каза Джузепе Берта, професор в университета в Милано.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...