Япония с интерес към български технологии и биопродукти

11.05.2016 | 17:10
по статията работи: econ.bg
Добри възможности за инвеститори предлагат и индустриалните ни зони
Япония с интерес към български технологии и биопродукти
Снимка: thinkstockphotos.com

Япония проявява интерес към технологии и биопродукти от България. Това заяви министърът на икономиката Божидар Лукарски на японо-български бизнес форум, който се проведе в гр. Токио в рамките на посещение на официална българска делегация в Япония.

Като перспективни той очерта здравословните и природно чистите продукти и българските храни, козметичните продукти от етерични масла и най-вече от розово масло, както и продукти и услуги с по-висока добавена стойност като тези на ИКТ индустрията, един от най-бързоразвиващите се сектори в България.

По думите му страната ни предлага и изключително добри условия за инвестиции, като прилага конкретни стимули за подкрепа и привличане на чуждестранни инвестиции. Много добри възможности за чуждестранни инвеститори, включително японски, предлагат и българските индустриални зони, управлявани от „Национална компания индустриални зони“ ЕАД, добави министърът.

Според посланика на България в Япония Георги Василев с това посещение ще се даде нов тласък в икономическите отношения между двете страни.

„Япония има голям принос за развитието на страната ни, като оказва голяма помощ на България в периода на прехода към пазарна икономика“, посочи посланик Василев.

С Япония през 60-те години са създадени и първите джойнт венчъри. Водещи японски компании като „Язаки“ оценяват потенциала на страната ни като инвестиционна дестинация и разширяват инвестициите си в България. Фактор за постигане на динамично сътрудничество между двете страни са и редица организации и инициативи като Японо-българския икономически форум, който съществува от повече от 40 години, подчерта посланик Василев. Учредената Асоциация за разпространение културата на розата пък популяризира традиционни за страната ни продукти на японския пазар.

Ясуши Акахоши, президент на Японската организация за външна търговия отбеляза, че България има редица предимства като инвестиционна дестинация – добра инфраструктура, ниски оперативни разходи, динамично развиващи се ИТ и аутсорсинг сектори. 

През последните години българският износ за Япония регистрира ръст. През 2015 г. износът ни за страната достига равнище от 44.8 млн. щатски долара, отчитайки увеличение от 17,3% спрямо предходната 2014 г. Стокообменът за същата година е на стойност 138,4 млн. щатски долара, от които 93,6 млн. е вносът от Япония.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...