ПРАВИЛНИК ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА МЕЖДУВЕДОМСТВЕНАТА КОМИСИЯ ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И ПОДПОМАГАНЕ КЪМ МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

В сила от 13.04.2010 г. Приет с ПМС № 58 от 06.04.2010 г.
Обн. ДВ. бр.28 от 13 Април 2010г.

Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. (1) С правилника се уреждат организацията и дейността на Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерския съвет, наричана по-нататък "комисията".

(2) Комисията ръководи и контролира дейността по предоставяне на целевите средства от републиканския бюджет за:

1. финансиране на превантивни дейности от Националната програма за защита при бедствия по чл. 18 от Закона за защита при бедствия, включени в годишния план за изпълнението й;

2. разплащане на непредвидени разходи за спасителни и неотложни аварийни работи при бедствия на включените чрез оперативните комуникационно-информационни центрове сили и средства на единната спасителна система;

3. финансиране на неотложни възстановителни работи;

4. предоставяне на възстановителна помощ;

5. организиране и финансиране на контролни проверки по изпълнението на решенията на комисията;

6. извършване на проверки по жалби и сигнали;

7. обезщетяване на физически и юридически лица за реално причинените им вреди при или по повод извършването на нормативноустановени действия за защита при бедствия при условия, по ред и в размери, определени с правилника.

(3) Комисията координира предоставянето и разпределението на помощи и дарения.

 

Чл. 2. (1) Комисията е колегиален орган, който се състои от председател и 13 членове.

(2) Председател на комисията е заместник министър-председателят и министър на вътрешните работи, който организира и ръководи работата на комисията.

(3) Членове на комисията са министрите или заместник-министрите на здравеопазването, на финансите, на регионалното развитие и благоустройството, на околната среда и водите, на земеделието и храните, на отбраната, на външните работи, на икономиката, енергетиката и туризма, на труда и социалната политика, на транспорта, информационните технологии и съобщенията, на образованието, младежта и науката и на културата.

(4) Секретар на комисията е представител на Главна дирекция "Гражданска защита" на Министерството на вътрешните работи (МВР).

(5) Поименният състав на комисията се определя със заповед на министър-председателя по предложение на министъра на вътрешните работи съгласувано с министрите по ал. 3.

(6) В работата на комисията с право на съвещателен глас участват областни управители и упълномощени представители на Националното сдружение на общините в Република България.

 

Чл. 3. (1) Комисията има собствен печат и деловоден регистър.

(2) Адресът на комисията, на който се изпращат искания за целеви средства, жалби и сигнали, е: София 1172, ул. Никола Габровски 30.

 

Глава втора.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА

Чл. 4. (1) Комисията е постоянно действащ орган.

(2) За осъществяване на своята дейност комисията провежда периодично заседания по предварително обявен дневен ред. Редовните заседания се провеждат веднъж на 3 месеца. При необходимост по преценка на председателя се провеждат извънредни заседания.

 

Чл. 5. (1) Всяко заседание се провежда съгласно дневен ред, одобрен от председателя. Дневният ред се изпраща на всеки член на комисията най-малко 5 работни дни преди редовното заседание. При извънредни заседания дневният ред се изпраща заедно със съобщението за провеждане на заседанието.

(2) В дневния ред за редовните заседания се включват искания, които са постъпили не по-късно от 20 дни преди датата на провеждане на заседанието и съответстват на изискванията на правилника.

(3) Дневният ред се изпраща по реда на ал. 1 на областни управители и/или упълномощени представители на Националното сдружение на общините в Република България, когато включва разглеждането на внесени от тях искания.

 

Чл. 6. (1) Заседанията на комисията се свикват и ръководят от председателя.

(2) В отсъствие на председателя заседанията на комисията се водят от определен от него член на комисията.

(3) Заседанията на комисията се провеждат, ако на тях присъстват не по-малко от половината от членовете. При липса на кворум председателят насрочва ново заседание.

(4) Ако е невъзможно лично да участва и не упражни правото си на глас по реда на чл. 7, ал. 2, всеки член на комисията може изрично писмено да оправомощи свой представител да участва в съответното заседание.

 

Чл. 7. (1) Решенията на комисията се вземат с мнозинство от половината плюс един от присъстващите на заседанието членове. Решението се мотивира, когато е отрицателно.

(2) По изключение правото на глас на отделен член може да се упражни неприсъствено чрез предварително писмено становище по обсъжданите на съответното заседание въпроси. Становището се представя на секретаря и се прилага към протокола. Вотът се отчита при гласуването.

(3) Протоколът от всяко заседание и решенията на комисията се подписват от председателя и от секретаря на комисията.

 

Чл. 8. (1) Решенията на комисията, с които се предоставят средства от републиканския бюджет за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия, се изпращат на Министерството на финансите, на Сметната палата, както и на съответния първостепенен разпоредител с бюджетни кредити за организиране на тяхното изпълнение. Решенията и протоколите от заседанията се публикуват на електронната страница на Министерския съвет.

(2) Извлечения от решенията/протоколите по ал. 1 се изпращат на областните управители в частта за финансираните обекти на територията на съответната област във връзка с изпълнението на функциите им по чл. 58 от Закона за защита при бедствия.

(3) Целевите средства от републиканския бюджет за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия се усвояват въз основа на решения на комисията. Средствата се предоставят от централния бюджет и се разходват по бюджетите на министерствата, ведомствата и общините чрез корекция на бюджетните взаимоотношения между централния бюджет и съответните първостепенни разпоредители с бюджетни кредити, включително за случаите, когато крайните получатели на сумите не са бюджетни предприятия.

 

Чл. 9. Секретарят на комисията:

1. организира подготовката на заседанията на комисията;

2. подготвя проект на дневен ред в съответствие с изискванията на чл. 5, ал. 2;

3. подготвя доклад и проекти на решения за всяка точка от дневния ред за заседанията на комисията;

4. организира воденето на протокол за заседанията;

5. организира приемането, съхраняването и предаването на документите в архив;

6. осигурява материали и техническо оборудване и обслужване;

7. води текущата кореспонденция;

8. съхранява печата на комисията;

9. организира и контролира воденето на отделен деловоден регистър на документите за решаване от комисията;

10. изпълнява и други задачи, възложени му от председателя на комисията.

 

Чл. 10. (1) Секретарят на комисията проверява дали исканията за финансиране за всеки отделен обект отговарят на изискванията на правилника.

(2) При нередовност на искане секретарят на комисията изпраща съобщение на вносителя с указания и срок за отстраняването й.

(3) Исканията с нередовност, която не е отстранена в съответствие с указанията по ал. 2, се внасят в комисията с предложение за отказ.

 

Чл. 11. (1) При изпълнението на функциите си комисията се подпомага организационно, експертно и технически от сектор "Възстановяване и подпомагане" в Главна дирекция "Гражданска защита" на Министерството на вътрешните работи. При необходимост се привличат експерти на министерствата и ведомствата със заповед на председателя на комисията, съгласувана със съответния министър или ръководител на ведомство.

(2) Архивът на комисията се съхранява в Главна дирекция "Гражданска защита" на Министерството на вътрешните работи.

 

Глава трета.
РЕД ЗА ЗАЯВЯВАНЕ НА ФИНАНСОВИТЕ СРЕДСТВА И КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА ПОСТЪПИЛИТЕ ИСКАНИЯ ЗА ФИНАНСИРАНЕ

Раздел I.
Финансиране на превантивни дейности

Чл. 12. (1) Комисията взема решения за финансиране на превантивни дейности от Националната програма за защита при бедствия по чл. 18 от Закона за защита при бедствия, включени в годишния план за изпълнение на програмата.

(2) С решение на комисията се определя общата сума за финансиране по ал. 1 като част от резерва на републиканския бюджет за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия.

(3) Финансирането на всеки проект от годишния план със средства от републиканския бюджет за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия се извършва като допълващо финансиране към одобрения бюджет на съответния компетентен орган и/или към осигурените средства от други източници.

 

Чл. 13. (1) Исканията за финансиране на превантивни дейности по чл. 12 се внасят в комисията чрез съответния първостепенен разпоредител с бюджетни кредити или от областните управители за имоти - държавна собственост, които те управляват, включително при условията на чл. 18, ал. 1 от Закона за държавната собственост.

(2) Към искането за финансиране се прилагат:

1. проект и план-график за изпълнение на дейността;

2. бюджет на дейността съгласно план-графика;

3. документи, показващи готовност за започване изпълнението на дейността;

4. планове, проекти и др., представени при включване на дейността в годишния план по чл. 18, ал. 3 от Закона за защита при бедствия.

 

Чл. 14. Разглеждането на исканията за финансиране се извършва по реда на постъпването им.

 

Раздел II.
Разплащане на непредвидени разходи за спасителни и неотложни аварийно-възстановителни работи при бедствия на включените чрез оперативните комуникационно-информационни центрове сили и средства на единната спасителна система

Чл. 15. Комисията взема решение за предоставяне на средства за възстановяване на извършени непредвидени разходи за спасителни и неотложни аварийно-възстановителни работи (СНАВР) при бедствия на включените чрез оперативните комуникационно-информационни центрове сили и средства на единната спасителна система.

 

Чл. 16. Исканията за предоставяне на средства по чл. 15 се внасят:

1. от министри и ръководители на ведомства - първостепенни разпоредители с бюджетни кредити, в структурата на които са съответните звена, служби, оперативни структури или държавни предприятия;

2. от областни управители - с уведомяване на главния секретар на Министерския съвет;

3. от кметове на общини - за включените сили и средства на единната спасителна система (доброволни формирования, търговски дружества, еднолични търговци, юридически лица с нестопанска цел, лечебни заведения извън структурите на Министерството на здравеопазването и др.).

 

Чл. 17. (1) Органите по чл. 16:

1. посочват в искането правното основание за извършването на разходите (план за защита при бедствия, заповед за възлагане на СНАВР - за привлечените сили, договор или др.) и фактическите обстоятелства (събитие, място, време, предприети действия, включени сили и средства на единната спасителна система);

2. прилагат към искането справка за извършените непредвидени разходи по второстепенни разпоредители с бюджетни кредити или държавни предприятия по вид и стойност; непредвидените разходи се определят като разлика между сумата на извършените разходи и средствата, осигурени в бюджета;

3. прилагат към искането описи на разходооправдателните документи по второстепенни разпоредители с бюджетни кредити или държавни предприятия, съдържащи: извършител на разхода, № и дата (дд/мм/гг) на съставяне на документа, стойност на разхода, протоколи; оригиналните разходооправдателни документи се съхраняват при прекия извършител, а заверените копия на документите - при второстепенния разпоредител или държавното предприятие.

(2) При необходимост комисията може да изиска отделни или всички копия на разходооправдателните документи от описите по ал. 1, т. 3 и други документи.

(3) Комисията може да изисква информация от оперативните комуникационно-информационни центрове за включените сили и средства на единната спасителна система.

(4) Исканията за разплащане на разходите за СНАВР се разглеждат по реда на постъпването им.

 

Раздел III.
Неотложни възстановителни работи

Чл. 18. По реда на този раздел се предоставят средства за извършване на неотложни възстановителни работи за трайно възстановяване на имоти - държавна или общинска собственост, читалища и молитвени домове на религиозни институции, които са засегнати от бедствия или са в състояние, което застрашава живота или здравето на населението, имуществото или околната среда, установено след обследване по реда на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите (обн., ДВ, бр. 7 от 2007 г.; изм. и доп., бр. 38 от 2008 г. и бр. 22 от 2010 г.).

 

Чл. 19. (1) Исканията по чл. 18 се внасят от съответните първостепенни разпоредители с бюджетни кредити.

(2) Областните управители внасят искания за имоти - държавна собственост, които те управляват, включително при условията на чл. 18, ал. 1 от Закона за държавната собственост, като за това уведомяват главния секретар на Министерския съвет.

(3) Исканията за читалища и молитвени домове на религиозни институции се внасят от кметовете на общини.

(4) Искания по ал. 3 могат да внасят и съответните областни управители.

 

Чл. 20. (1) Органите по чл. 19 в 14-дневен срок от възникване на бедствието или от датата на приключило обследване изпращат в комисията информация съгласно приложение № 1 за всеки отделен обект.

(2) Кметовете на общини изпращат копие от информацията и до съответния областен управител за сведение.

 

Чл. 21. (1) Органите по чл. 19 в 3-месечен срок от изпращането на информацията внасят в комисията искане за финансиране.

(2) Към искането по ал. 1 се прилагат:

1. копие от акт за собственост и/или от концесионен договор (ако има такъв);

2. декларация за наличие на други източници за финансиране, включително застрахователно обезщетение;

3. експертиза и/или заключение съгласно приложение № 2 или приложение № 3;

4. проект, съдържащ заверена скица за местоположението на обекта, подробна количествено-стойностна сметка и становище или разрешително от компетентен орган за изпълнение на проекта, ако такова се изисква.

(3) За основен ремонт, реконструкция или нов строеж, включително премахване при необходимост на строеж, се прилагат документите по ал. 2, т. 1 - 3, както и:

1. технически или работен инвестиционен проект по Закона за устройство на територията;

2. подробна количествена и стойностна сметка, включваща разходи за проучване, проектиране, строителен надзор и непредвидени разходи.

(4) Към искането за имоти в състояние, което застрашава живота или здравето на населението, имуществото или околната среда, установено след обследване, се прилагат документите по ал. 2, т. 1 и 2 и ал. 3 и заверено копие от техническия паспорт на строежа или от доклада с резултатите от обследването на строежа.

(5) Секретарят на комисията с оглед специфичния характер на обектите, които подлежат на възстановяване, може да изисква и други документи.

 

Чл. 22. Постъпилите искания за финансиране се оценяват по следните критерии:

1. степен на увреждане, установена с експертно заключение съгласно приложение № 2 или приложение № 3;

2. характеристики, значимост, сложност и рискове за експлоатация на обекта, която се отчита в зависимост от категорията на строежа или на засегнатата инфраструктура по Закона за устройство на територията, установена с експертно заключение съгласно приложение № 2 или приложение № 3;

3. мащаби на бедствието;

4. опасност от разрушаване, увреждане при повтарящи се отклонения от нормалната експлоатация;

5. социален приоритет - дейности в сектора на здравеопазването, образованието, културата и др.;

6. фаза на възстановителния процес (начало, започнат етап);

7. срок за възстановяване и въвеждане в експлоатация;

8. наличие на алтернатива за намаляване на последиците;

9. поддържане и използване на обекта през предходната бюджетна година;

10. наличие на допълващ източник на финансиране, включително застрахователно обезщетение.

 

Чл. 23. (1) Комисията взема решение за отпускане на финансови средства и определя техния размер съобразно критериите по чл. 22 и специфичните изисквания за всеки отделен случай с цел осигуряване на трайно възстановяване от бедствието.

(2) За имотите - публична общинска и публична държавна собственост, които подлежат на задължително застраховане, от сумата за възстановяване се приспада сумата на застрахователното обезщетение.

(3) При съсобственост сумата за финансиране съответства на процента на дяловото участие на държавата и/или на общината.

 

Чл. 24. (1) Комисията предоставя авансово отпуснатата с решението сума.

(2) В случаите по чл. 19, ал. 2 и 4 средствата се предоставят на областните управители чрез Министерския съвет.

 

Чл. 25. Исканията, по които не са взети решения за финансиране от комисията поради изчерпване на финансовите средства за съответната година, се разглеждат през следващата година до изтичане на 6 месеца от постъпването им.

 

Раздел IV.
Предоставяне на възстановителна помощ

Чл. 26. (1) Комисията взема решение за предоставяне на възстановителна помощ на физически лица за подпомагане възстановяването на жилищата им, засегнати от бедствие.

(2) Право на възстановителна помощ по ал. 1 имат собствениците на законно построени и единствени жилища или лицата, които имат учредено вещно право на ползване на тези жилища.

 

Чл. 27. (1) В срок до 14 дни от бедствието кметовете на общини изпращат в комисията и на съответния областен управител информационна форма съгласно приложение № 1 - за всяко населено място, в която се посочва броят на засегнатите жилищни имоти и се прилага списък с адресите на имотите.

(2) В срока по ал. 1 кметовете на общини издават заповед за сформиране на общинска комисия за установяване и оценка на вредите. В комисията се включва и представител на областното управление "Гражданска защита" на МВР и един експерт-оценител.

(3) В едномесечен срок от сформирането си комисията по ал. 2 изготвя протокол за оценка на вредите, за правоимащите лица по чл. 26, ал. 2 и предложения за начина на подпомагане на тези лица. Към протокола се прилагат снимки на увредените имоти.

(4) В срок до 3 месеца след изпращане на информационната форма по ал. 1 кметовете на общини внасят в комисията искане за възстановителна помощ.

 

Чл. 28. (1) Към искането за възстановителна помощ за всеки отделен имот се прилагат:

1. копие от акт за собственост или за учредено вещно право на ползване на имота;

2. удостоверение за данъчната оценка на имота;

3. декларация от лицето, че засегнатото жилище е единствено и законно построено;

4. протокол от общинската комисия по чл. 27, ал. 3.

(2) Документите по ал. 1, т. 1 - 3 се предоставят на кмета от лицата по чл. 26, ал. 2.

 

Чл. 29. (1) Възстановителната помощ се предоставя чрез кметовете на общини за закупуване на строителни материали, за извършване на строителни услуги или за подпомагане по предложен от общинската комисия начин.

(2) Предоставената за всеки обект помощ се определя в зависимост от претърпените вреди в размер, осигуряващ минимално необходимите битови условия на лицата по чл. 26, ал. 2.

(3) Не се предоставя възстановителна помощ за текущ ремонт.

 

Чл. 30. В решението на комисията за предоставяне на възстановителна помощ задължително се посочват:

1. лицата и обектите, за които се предоставя възстановителна помощ;

2. начинът на подпомагане;

3. размерът на възстановителната помощ.

 

Чл. 31. Кметовете на общини:

1. оповестяват решенията на комисията, като ги поставят на видно място в сградата на общината и на страницата на общината в интернет;

2. уведомяват лицата, на които е предоставена възстановителна помощ;

3. организират изпълнението на решенията на комисията.

 

Чл. 32. (1) Комисията взема решение за предоставяне на възстановителна помощ на физически или юридически лица в случаите на причинени имуществени вреди вследствие на аварии и инциденти в обекти или чрез вещи - държавна или общинска собственост.

(2) Възстановителната помощ по ал. 1 се предоставя по реда на раздел VI, без да се прилагат документите по чл. 38, ал. 1, т. 2.

 

Раздел V.
Финансиране на контролни проверки по изпълнение на решенията на комисията и проверки по жалби и сигнали и във връзка с дейността й

Чл. 33. (1) Контролни проверки по изпълнение на решенията на комисията и проверки по жалби и сигнали се възлагат от председателя на комисията.

(2) Председателят на комисията издава заповед за извършване на проверка по ал. 1, в която определя и лицата, които ще я извършват.

(3) За извършване на проверка по ал. 1 председателят на комисията може да привлича експерти. Експертите - служители на министерство, ведомство, организация или държавно предприятие, се привличат след съгласуване със съответния ръководител.

 

Чл. 34. (1) Председателят внася в комисията искане за възстановяване на направените разходи при извършване на проверките и във връзка с дейността й.

(2) За възстановяване на разходите за извършени проверки се представят:

1. заповед за извършване на проверката;

2. копия на разходооправдателни документи;

3. доклад от лицата по чл. 33, ал. 2 за резултатите от извършената проверка.

(3) За възстановяване на разходите във връзка с дейността на комисията се представя докладна записка с обосновка и разчет на разходите.

 

Чл. 35. Комисията предоставя средствата за контролните проверки по изпълнението на нейните решения, по жалби и сигнали и във връзка с дейността си по бюджета на Министерството на вътрешните работи и по бюджета на Министерския съвет за контролните проверки, извършвани от областните управители по реда на чл. 34, ал. 2.

 

Раздел VI.
Обезщетяване на физически и юридически лица за реално причинените им вреди при или по повод извършването на нормативноустановени действия за защита при бедствия

Чл. 36. Комисията обезщетява физически и юридически лица в размер на реално причинените им при или по повод извършване на нормативноустановени действия за защита при бедствия имуществени вреди.

 

Чл. 37. (1) Засегнатите лица, както и длъжностните лица, причинили увреждането, в 14-дневен срок уведомяват кметовете на общини за настъпилото увреждане.

(2) В 14-дневен срок от получаване на уведомлението по ал. 1 или по собствена инициатива кметовете на общини издават заповед за сформиране на общинска комисия за установяване и оценка на щетите. В комисията се включва и представител на областното управление "Гражданска защита" на МВР и един експерт-оценител.

(3) В 14-дневен срок от сформирането си комисията по ал. 2 изготвя протокол за оценка на вредите и констатации относно причините за настъпването им. Към протокола се прилагат снимки на увреденото имущество.

 

Чл. 38. (1) Исканията за обезщетяване се внасят в комисията от кметовете на общини и към тях се прилагат:

1. протоколът на комисията по чл. 37, ал. 3;

2. разпореждане на компетентния орган за извършване на действията за защита при бедствия, довели до увреждането, или негови писмени обяснения - в случай че разпореждането е в устна форма.

(2) В случай че компетентният орган не предостави на кмета разпореждането или писмените обяснения по ал. 1, т. 2, комисията го изисква служебно.

 

Чл. 39. Исканията се разглеждат по реда на постъпването им.

 

Чл. 40. В решението на комисията за обезщетяване на физически или юридически лица се посочват:

1. лицата, на които се предоставя обезщетението;

2. размерът на обезщетението.

 

Чл. 41. Кметовете на общини организират изплащането на обезщетенията на увредените лица.

 

Глава четвърта.
КООРДИНИРАНЕ НА ПОМОЩИ И ДАРЕНИЯ

Чл. 42. (1) Министерствата, ведомствата и общините информират комисията за получените от тях помощи и дарения от български и чуждестранни физически и юридически лица за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия, конкретните лица, на които те са разпределени, и обектите, за които те са предоставени.

(2) Въз основа на информацията по ал. 1 постъпилите в комисията искания за предоставяне на средства от републиканския бюджет за предотвратяване, овладяване и преодоляване на последиците от бедствия и след преценка на размера на нанесените щети от бедствието председателят на комисията представя в Министерския съвет информация за необходимата допълнителна помощ от други източници - държави, международни организации и др.

(3) Информацията по ал. 2 се публикува на страницата на Министерския съвет в интернет.

 

Чл. 43. При вземане на решения по глава трета, раздели I, III и IV комисията отчита предоставените помощи и дарения.

 

Глава пета.
РАЗХОДВАНЕ И ОТЧИТАНЕ НА ФИНАНСОВИТЕ СРЕДСТВА

Чл. 44. (1) Предоставените средства се използват по предназначение в съответствие с решението на комисията.

(2) Промяна на предназначението на предоставените средства от един обект към друг се допуска само след решение на комисията по искане на вносителя.

(3) Не се смятат за промяна на предназначението промените в инвестиционния проект, когато са извършени съгласно Закона за устройство на територията и другите нормативни актове и са до размера на отпуснатите средства.

 

Чл. 45. (1) Министерствата, ведомствата и общините, както и крайните получатели на целеви средства - юридически лица, съставят досие на всяка финансирана от комисията дейност.

(2) В досието при крайните получатели се съдържат копия от искането за финансиране и от решението на комисията и всички оригинални документи за извършване на дейността, включително разходооправдателните. В досието при първостепенните разпоредители с бюджетни кредити се съдържат искането за финансиране, решението на комисията и копие от всички оригинални документи за извършване на дейността, включително разходооправдателните.

(3) Досието се съхранява 10 години.

 

Чл. 46. (1) В едномесечен срок от приключване на всяка финансирана от комисията дейност първостепенните разпоредители с бюджетни кредити представят в комисията отчет по образец съгласно приложение № 4, отделно за всеки финансиран обект, с опис на документите, съдържащи се в досието по чл. 45, и снимки на обекта преди и след възстановяването.

(2) За отпуснатите средства по глава трета, раздел ІІ отчет не се представя.

 

Чл. 47. (1) В случаите, когато има неусвоени средства, министерствата, ведомствата и общините ги възстановяват по реда и в сроковете за подлежащите на възстановяване средства по централния бюджет.

(2) В случаите по ал. 1:

1. министерствата и ведомствата правят предложения до Министерството на финансите за корекции по бюджетите им и изпращат копие от предложението в комисията;

2. общините възстановяват неусвоените средства по обекти, предоставени със съответните решения на комисията; в платежното нареждане за възстановяване (или обяснителната записка) се записват решението на комисията, точката и подточката, по които се връщат неусвоените средства;

3. общините изпращат в комисията завереното копие от платежното нареждане за възстановяване на неусвоените средства.

 

Чл. 48. Усвоените средства се отчитат съгласно Единната бюджетна класификация за съответната година по реда и в сроковете за изготвяне и предоставяне на отчета за касовото изпълнение на бюджета на министерствата, ведомствата и общините, определени от министъра на финансите, и в съответствие с решенията на комисията.

 

Заключителни разпоредби

§ 1. Правилникът се приема на основание чл. 54, ал. 6 от Закона за защита при бедствия.

 

§ 2. Министърът на вътрешните работи дава указания по прилагането на правилника.

 

Приложение № 1 към чл. 20, ал. 1 и чл. 27, ал. 1

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕДСТВИЕ
ИЛИ ОПАСНО СЪСТОЯНИЕ
 
От ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
 

Населено място:  
Община:  
Област:  
Местоположение на обекта:  
(в регулация, извън регулация)  
Вид на обекта  
(сграда, съоръжение, жилище, екологичен обект)  
Техническо състояние - поддържане на обекта преди събитието по описателни белези  
Използваемост преди събитието  
Собственост на обекта  
(държавна, общинска, частна)  
Събитие (природно явление, инцидент, авария):  
Дата на настъпване на увреждането  
2. Установено опасно състояние  
Дата на обследването:  
Кратко описание:  
(1. обхват по площ - единичен имот, квартал/квартали;  
2. засегнато население, брой;  
3. възможно неблагоприятно развитие)  
Описание на вредите:  
(степен на увреждане)  
Алтернатива (има, няма, каква)  
(Приложения - снимки на хартиен или на магнитен носител, минимум 3 бр. с дата, име на обекта и населено място)  
   
Име ... ... ... ... ... ..  
Подпис ... ... ... ...  
   

 

Приложение № 2 към чл. 21, ал. 2, т. 3 и чл. 22, т. 1 и 2

ЗАКЛЮЧЕНИЕ ОТ ЕКСПЕРТИЗА ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА
 

На обект ... ... ... ... ... .. Състояние ... ... ... ... ...
Населено място ... ... .. (съгласно описанието)
Община ... ... ... ... ... ...  
Област ... ... ... ... ... ... .  

Категория по ЗУТ на засегнатата техническа инфраструктура ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..
(при няколко обекта посочете най-високата категория)
 

Описание на увреждането Тежест Състояние
  увреждания, обхващащи над 75 % от площта на обекта, при отклонение от нормалните параметри (норми) над 100 % критично
  увреждания, обхващащи над 50 % от обекта, при отклонение от нормалните параметри (норми) над 100 % много тежко
  увреждания, обхващащи до 50 % от обекта, при отклонение от нормалните параметри (норми) над 50 % тежко
  единични увреждания, обхващащи над 25 % от обекта, при отклонение от нормалните параметри (норми) над 50 % средно
  единични увреждания, обхващащи под 25 % от обекта, при отклонение от нормалните параметри (норми) над 25 % леко
  единични увреждания при отклонение от нормалните параметри (норми) под 25 % незначителни увреждания

 
Извършили съгласно чл. 83 ЗООС: ... ... ...
Подпис: ... ... ... ... ...
Подпис: ... ... ... ... ...
Дата: ... ... ... ... ... ...
Приложение: експертиза за възстановяване на околната среда.
 

 

Приложение № 3 към чл. 21, ал. 2, т. 3 и чл. 22, т. 1 и 2

ЗАКЛЮЧЕНИЕ ОТ ТЕХНИЧЕСКА ЕКСПЕРТИЗА
 

На обект ... ... ... ... ... Техническо състояние ... ... ... ...
Населено място ... ... (съгласно описанието)
Община ... ... ... ... . Категория по ЗУТ ... ... ... ... ... ..
Област ... ... ... ... .  
   

Вид на увреждането Тежест Техническо състояние
Напълно разрушаване на конструкцията или на носещи елементи от нея, където се налага изграждане на ново съоръжение пълно разрушение пълно разрушение
Тежки конструктивни повреди, при които е нарушена общата товароносимост и устойчивост на конструкцията, където е необходима реконструкция - възстановяване или замяна на конструктивен елемент, и е наложена забрана за ползване много тежко предаварийно
Конструктивни повреди, при които е нарушена носещата способност на конструктивен елемент, където е необходима реконструкция - възстановяване или замяна на конструктивен елемент, и са наложени ограничения за ползване тежко неизправно - неработоспо- собно
Конструктивни повреди, при които се влошава силно функционалната пригодност и дълготрайност, където е необходим основен ремонт - частично възстановяване или замяна на конструктивни елементи, за възстановяване на експлоатационната годност и удължаване срока на експлоатация и с наложени ограничения за ползване средно неизправно - частично работо- способно
Изразени дефекти, при които не се засяга конструкцията, но се намалява частично функционалната пригодност, където е необходим ремонт за оздравителни мероприятия поради очаквано неблагоприятно развитие във времето и налагане на ограничен режим за ползване леко неизправно - работо- способно
Недостатъци, които в момента на освидетелстването нямат пряко отрицателно въздействие върху функционалната пригодност, носещата способност и дълготрайност на елемента. Подлежат на развитие и има вероятност в бъдеще да повлияят неблагоприятно върху експлоатационните качества незначително изправно

   
Извършил:... ... ... ... Лиценз: ... ... ... ... .
Подпис:... ... ... ... ... . Дата:... ... ... ... ... ..
Дата:... ... ... ... ... ... . Печат:... ... ... ... ...
   
Приложение: техническа експертиза.  
   

 

Приложение № 4 към чл. 46, ал. 1

Община (ведомство)
Адрес:

ОТЧЕТ Дата:
     

На обект:
 

  Предназначение на аванса:
   

Обяснение: Сума
   

  Остатък за отчитане:  
     

Получена сума от кого  
на:  
   
Всичко получено:  
   
Всичко изразходвано:  
   

Приложение - Сума за възстановяване  
     
  Сума за получаване  
     
Отчетът е проверен и утвърден за: лв. Главен счетоводител: Ръководител:
     
     
  Подпис: Подпис:

Сумата:
 
 
Опис на съставените първични счетоводни документи (договори, протоколи, Акт 15 и други документи, съдържащи се в досието)
 

На кого е изплатено Документ Дата Сума Дебит
по ред (за какво)   (в лв.) (в лв.)
1.          
...          

Словом всичко: кредит

  Подотчетно лице:
   
  Подпис:

 
Приложение към отчет: Снимки на обекта преди и след възстановяването.
 

 

Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив