9 февруари е Световният ден за безопасен Интернет. Европейската комисия (ЕК) ще публикува списък на големите интернет компании, благодарение на които социалните мрежи стават по-сигурни за децата на възраст под 18 години.
Социалните мрежи имат 41,7 млн. потребители от Европа, като в по-голямата си част те са млади хора, тийнейджъри и деца. Регистрирайки се във Facebook, MySpace или друг сайт, те използват новите възможности, за да разкрият своята индивидуалност.
Във връзка с деня за безопасен Интернет ще бъде представена и новата кампания - "Мисли преди да качиш". Тя ще се проведе в 60 държави, като целта й е да припомни на младите хора, че трябва да бъдат нащрек в Мрежата и да бъдат сигурни, че могат да контролират своята е-идентичност, използвайки приложенията на социалните сайтове. Препоръките са при добавяне на приятели да се подбират хора, на които се има доверия и да се обръща особено внимание при публикуване на лични данни и снимки.
В България Националният център за безопасен Интернет и "Майкрософт България" ще дадат пресконференция по повод Световния ден за безопасен Интернет на 9 февруари от 10:00 часа в Пресклуба на БТА.
Координаторът на Националния център за безопасен интернет Георги Апостолов ще обяви старта на кампанията "Мисли преди да качиш". Ще бъдат обявени планираните български инициативи в рамките на кампанията на Европейския съюз.
Управляващият директор на "Майкрософт България" Огнян Киряков ще представи българските финалисти в общоевропейския конкурс за ученици по случай Деня за защита на личните данни, организиран съвместно от "Майкрософт" и Европейската училищна мрежа.
Специален гост на събитието ще бъде Надя Шабани, Председател на Държавната агенция за закрила на детето. ДАЗД е съосновател на Обществения съвет за безопасен Интернет и официално подкрепя инициативите, посветени на детската безопасност в Интернет.