Обн. ДВ. бр.27 от 9 Април 2010г.
(2) Дейностите и услугите, свързани с управлението и дейността на военните клубове, военно-почивното дело и информационното осигуряване на ръководството на Министерството на отбраната, са:
1. осъществяване на военно-патриотично възпитание, социална, информационна и културно-художествена дейност във военните клубове в страната;
2. осигуряване на отдиха и възстановяването на военнослужещите и цивилните служители от Министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия чрез организиране и изпълнение на групови и индивидуални почивки във военно-почивните домове и хотелите, управлявани от агенцията, организиране и изпълнение на обмена на почиващи по линия на международното сътрудничество в рамките на "CLIMS" или въз основа на международен договор за безвалутен обмен;
3. осъществяване на туристическа и туроператорска дейност;
4. производство и разпространение на телевизионна продукция;
5. подготовка и организация на издаването на печатни издания, в т.ч. вестник "Българска армия" и списание "Български воин";
6. изготвяне на ежедневни информационни бюлетини;
7. управление на военно-почивните домове, хотелите, военните клубове и други имоти, предоставени на агенцията за изпълнение на функциите й.
1. туристически и туроператорски дейности;
2. рехабилитационни услуги;
3. транспортна дейност;
4. екскурзии в страната и в чужбина;
5. отдаване под наем на недвижими имоти и имущество;
6. дарения и помощи;
7. приходи от международни проекти и програми;
8. други приходи от дейността на агенцията.
1. издръжка на агенцията;
2. основни и текущи ремонти на почивните домове, хотелите, военните клубове и другите имоти, управлявани от агенцията;
3. част от фактическата издръжка на леглови ден за осигуряване отдиха на личния състав на Министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия, пенсионираните военнослужещи, ветераните и военноинвалидите;
4. застраховане на почивните домове, хотелите, военните клубове и другите имоти, управлявани от агенцията.
(2) Трудовият договор със заместник изпълнителния директор се сключва, изменя и прекратява от изпълнителния директор съгласувано с министъра на отбраната.
(3) Със заповед изпълнителният директор може да определя функции и да делегира правомощия на заместник изпълнителния директор.
(4) При отсъствие на изпълнителния директор поради командировка извън страната или ползване на законоустановен отпуск неговите функции се изпълняват от заместник изпълнителния директор за срока на отсъствието.
1. ръководи и представлява агенцията и отговаря за нейната дейност;
2. представя на министъра на отбраната ежегоден доклад за дейността на агенцията;
3. представя на министъра на отбраната за утвърждаване проект на бюджетна сметка на агенцията;
4. представя на министъра на отбраната периодични и годишни отчети за изпълнението на бюджета на агенцията;
5. представя на министъра на отбраната за утвърждаване проект на годишна програма за капиталови разходи на агенцията;
6. предлага на министъра на отбраната за утвърждаване длъжностно разписание на агенцията;
7. назначава и освобождава главния секретар и държавните служители в агенцията;
8. назначава и освобождава служителите по трудово правоотношение в агенцията;
9. утвърждава вътрешни правила за организация на работната заплата на служителите в рамките на средната месечна брутна работна заплата на агенцията за съответния период;
10. определя ценовата политика на агенцията съгласувано с министъра на отбраната;
11. сключва договори, необходими за дейността на агенцията и нейната администрация, съобразно своите правомощия;
12. утвърждава създадената в агенцията организация на счетоводството за задължително прилагане на двустранното счетоводно записване съгласно изискванията на Закона за счетоводството и счетоводната политика на агенцията;
13. издава индивидуални административни актове в рамките на своята компетентност;
14. утвърждава длъжностните характеристики на главния секретар и на пряко подчинените му държавни служители;
15. осъществява контакти и сътрудничи с държавни органи и с неправителствени организации, както и с международни организации и институции;
16. награждава с отличия и с парични или предметни награди служителите от агенцията за образцово изпълнение на служебните им задължения; стойността на паричната или предметната награда не може да надвишава размера на основната заплата на служителя.
(2) Общата численост на служителите в агенцията е 511 щатни бройки.
(3) Разпределението на числеността на служителите в административните звена на агенцията е посочено в приложението.
(2) Главният секретар ръководи, координира и контролира административните звена на агенцията за точното спазване на нормативните актове и разпорежданията на изпълнителния директор, като:
1. ръководи, координира и контролира документооборота;
2. ръководи отчета и контрола по изготвянето на заповеди и разпореждания на изпълнителния директор на агенцията;
3. утвърждава разходите за управление на агенцията;
4. изготвя проекта на бюджетна сметка на агенцията в частта й относно средствата, необходими за административното осигуряване на дейността на агенцията;
5. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в агенцията;
6. организира работата с предложенията и сигналите в съответствие с разпоредбите на глава осма от Административнопроцесуалния кодекс;
7. отговаря за планирането и отчетността на ежегодните и месечните цели на агенцията;
8. изготвя ежегоден доклад за състоянието на администрацията и го представя пред изпълнителния директор;
9. организира и контролира пропускателния и охранителния режим в агенцията;
10. организира и контролира използването на служебните моторни превозни средства на агенцията;
11. организира и провежда дейностите и задачите по отбранително-мобилизационната подготовка;
12. изпълнява и други задачи, възложени му от изпълнителния директор.
(2) Звеното по ал. 1 докладва директно на изпълнителния директор.
(3) Звеното по сигурността на информацията:
1. организира и отговаря за спазването на изискванията на Закона за защита на класифицираната информация и другите нормативни актове;
2. разработва правила относно видовете защита на класифицираната информация и отговаря за тяхното спазване;
3. разработва план за охрана на класифицираната информация и отговаря за неговото изпълнение;
4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на материалите и документите, съдържащи класифицирана информация;
5. организира и осъществява процедурата по обикновеното проучване по чл. 47 от Закона за защита на класифицираната информация и води регистър на проучените лица;
6. отговаря за правилното определяне на нивото на класификация на информацията в агенцията;
7. разработва и поддържа план за защита на класифицираната информация при положение на война, военно или друго извънредно положение;
8. организира и провежда обучението на служителите в агенцията в областта на защитата на класифицираната информация;
9. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативните актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация, или възложени му от изпълнителния директор.
(2) Звеното по ал. 1 осъществява дейността по вътрешен одит на всички структури, програми, дейности и процеси в агенцията в съответствие с чл. 13 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
(3) Звеното по ал. 1 докладва директно на изпълнителния директор.
(4) Звеното по ал. 1:
1. планира, извършва и докладва дейността по вътрешен одит в съответствие с изискванията на Закона за вътрешния одит в публичния сектор, Стандартите за вътрешен одит в публичния сектор, Етичния кодекс на вътрешните одитори, статута на вътрешния одит и утвърдената от министъра на финансите методология за вътрешен одит в публичния сектор;
2. изготвя на базата на оценка на риска тригодишен стратегически план и годишен план за дейността си, които се утвърждават от изпълнителния директор; годишният план се координира с годишния план на Звеното за вътрешен одит на Министерството на отбраната;
3. изготвя одитен план за всеки одитен ангажимент, който съдържа обхват, цели, времетраене и разпределение на ресурсите за изпълнение на ангажимента, одитния подход и техники, вида и обема на проверките;
4. дава на изпълнителния директор независима и обективна оценка за състоянието на одитираните системи за финансово управление и контрол;
5. оценява процесите за идентифициране, оценяване и управление на риска, въведени от изпълнителния директор;
6. проверява и оценява: съответствието на дейностите със законодателството; вътрешните актове и договори; надеждността и всеобхватността на финансовата и оперативната информация; създадената организация по опазване на активите и информацията; ефективността, ефикасността и икономичността на дейностите; изпълнението на задачите, договорите, поетите ангажименти и постигането на целите;
7. консултира изпълнителния директор, като дава съвети, мнение, обучение и други във връзка с подобряване процесите на управление на риска и контрола;
8. докладва и обсъжда с изпълнителния директор резултатите от всеки извършен одитен ангажимент и представя одитен доклад;
9. дава препоръки в одитните доклади за подобряване на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол; подпомага изпълнителния директор при изготвянето на план за действие и извършва проверки за проследяване изпълнението на препоръките;
10. изготвя и представя на изпълнителния директор годишен доклад за дейността по вътрешен одит, който изпраща на министъра на отбраната, в съответствие с чл. 40 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор;
11. предлага на изпълнителния директор план за повишаване квалификацията на вътрешните одитори и осъществява контакти с другите звена за вътрешен одит от организациите от публичния сектор с цел обмяна на добри практики.
(2) Финансовите контрольори упражняват предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност в агенцията.
(3) Финансовите контрольори осъществяват дейността си чрез конкретни проверки и произнасяне с актове преди вземането на решението или извършването на действието, свързани с финансовата дейност на агенцията.
(2) Общата администрация е организирана в две дирекции:
1. дирекция "Административно-правно обслужване и човешки ресурси";
2. дирекция "Финанси".
1. изготвя становища за законосъобразност на проектите на актове на изпълнителния директор и на главния секретар;
2. изготвя становища по правни въпроси във връзка с дейността и функциите на агенцията;
3. осъществява процесуалното представителство на агенцията;
4. дава становища по проекти на нормативни актове;
5. подготвя и съгласува проекти на административни актове;
6. осигурява в правно и техническо отношение дейността по възлагане на обществени поръчки; планира, организира и координира всички дейности във връзка с подготовката и провеждането на процедури по възлагане на обществени поръчки;
7. осигурява изпращането в нормативно установените срокове на информацията, свързана с обществените поръчки, до Агенцията по обществени поръчки и до "Държавен вестник";
8. поддържа регистър на сключените договори за обществени поръчки в агенцията;
9. участва със свои представители в работата на комисиите, назначени по реда на Закона за обществените поръчки;
10. изготвя длъжностното и поименното разписание на служителите в агенцията;
11. подготвя заповедите за назначаване на държавните служители и трудовите договори с работещите в агенцията; оформя прекратяването на служебните и трудовите правоотношения;
12. образува, води и съхранява досиетата на служителите в агенцията;
13. разработва стратегията на агенцията за обучение на служителите, организира провеждането на квалификационни курсове и следи за тяхната ефикасност;
14. организира и координира дейностите по управление на човешките ресурси;
15. организира и осъществява деловодната дейност; осигурява опазването и съхраняването на документацията в архивни дела, води отчетност и осигурява информация за входящата и изходящата кореспонденция;
16. отговаря за изграждането и поддържането на информационните фондове на агенцията;
17. разработва и поддържа страницата на агенцията в интернет и актуализира информацията в нея;
18. организира и осъществява дейността по осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд;
19. организира транспортното обслужване.
1. осигурява функциите на изпълнителния директор като второстепенен разпоредител с бюджетни кредити по изпълнението на бюджета и извършване на плащанията и администратор на бюджетните приходи съгласно Закона за устройството на държавния бюджет;
2. организира и осъществява разходването на финансовите ресурси по бюджета на агенцията, като прилага принципите на законосъобразност, прозрачност, ефективност и ефикасност при финансирането на ежедневната й дейност в съответствие с приоритетите на провежданата социална политика;
3. осъществява счетоводната политика в Министерството на отбраната, като организира вътрешноведомствената финансова дейност и счетоводната отчетност, свързана с нейното документиране, съгласно действащите нормативни разпоредби, приложими за бюджетните предприятия;
4. изпълнява указания на Министерството на отбраната за правилното прилагане на данъчното законодателство и следи за разчитането на дължимите данъци и такси;
5. организира финансово-счетоводното обслужване на агенцията и дейностите, свързани с формирането и изплащането на възнагражденията, общественото и здравното осигуряване;
6. контролира дейността по извършването на годишни инвентаризации на имуществото на агенцията;
7. ръководи методически финансовите звена в агенцията;
8. осъществява функциите на изпълнителния директор като второстепенен разпоредител с бюджетни кредити по управлението на процесите във връзка с планирането, програмирането и отчитането на бюджетните средства;
9. ръководи методически планиращите звена в агенцията;
10. разработва средносрочни бюджетни прогнози, проектобюджет и бюджет на агенцията в съответствие със закона и указанията на министъра на финансите;
11. изготвя проект на Единен финансов план за материално-техническо осигуряване на агенцията и Единен поименен списък за строителство и строителни услуги;
12. координира, коригира и утвърждава разходите и плащанията;
13. контролира лимитите за разход и съгласува финансовите параметри на решения за откриване на процедури и изготвяне проекти на договори по тях.
(2) Специализираната администрация на агенцията е организирана в две дирекции:
1. дирекция "Управление на военните клубове и военно-почивното дело";
2. дирекция "Информационен център на Министерството на отбраната".
1. планира, организира, координира и контролира дейностите, осъществявани във военните клубове в страната в съответствие с методическите указания на дирекция "Управление на човешките ресурси" на Министерството на отбраната;
2. осигурява дейността на Централния военен клуб, Централната армейска библиотека и Централната армейска музикална школа в интерес на военно-патриотичните, културно-художествените, образователните и информационните програми, провеждани от агенцията;
3. осигурява дейността на резиденция "Лозенец";
4. осигурява дейността по функциониране на залите в Информационния център на Министерството на отбраната;
5. планира, организира, координира и контролира експлоатацията на военно-почивните домове, хотелите и другите имоти, предоставени за управление на агенцията, в съответствие с методическите указания на дирекция "Управление на човешките ресурси" на Министерството на отбраната;
6. осигурява дейността по категоризиране на туристическите обекти;
7. осъществява организацията на хотелиерската и ресторантьорската дейност на агенцията в съответствие с изискванията на нормативните актове;
8. организира отдиха и възстановяването на военнослужещите и цивилните служители от Министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия, както и на лицата, които по силата на нормативен акт или международен договор имат право да ползват почивната база на Министерството на отбраната;
9. организира ползването на военно-почивните домове и хотелите за провеждане на мероприятия по линия на международното сътрудничество от Министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия;
10. осигурява чрез реализация на карти ползването на почивки за летен и зимен отдих във военно-почивните домове и хотелите на агенцията; безвалутен обмен на почиващи; групови и индивидуални почивки в страната и в чужбина, в т.ч. по програма "CLIMS"; мероприятия, организирани от Министерството на отбраната, както и безплатни почивки за военнослужещите, участвали в международни операции и мисии извън територията на страната, и за членовете на техните семейства;
11. организира, координира и контролира функционирането на социалните кухни по проект "Признателност";
12. осигурява дейността на домове за ветерани и военноинвалиди и домове за пенсионирани военнослужещи;
13. ръководи и организира дейността на детските градини към Министерството на отбраната;
14. изгражда и поддържа единна резервационна система от база данни за всички военно-почивни домове и хотели, управлявани от агенцията;
15. планира и организира развитието на социалния туризъм, като предлага на изпълнителния директор решения за ефективното използване на военно-почивните домове и хотелите.
1. осъществява информационната политика на Министерството на отбраната чрез използване възможностите на военните печатни, аудио-визуални и електронни средства за масова комуникация;
2. изработва информационни продукти в изпълнение на комуникационните кампании на Министерството на отбраната;
3. осигурява дейността на Военния телевизионен канал за информация на личния състав на Министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия, членовете на техните семейства, военнослужещите, които участват в международни операции и мисии извън територията на страната, военнослужещите от резерва и кандидатите за служба във въоръжените сили;
4. съхранява и архивира произведените информационни продукти, както и дигитализира филмовия фонд на Министерството на отбраната;
5. произвежда аудио-визуални продукти, документални и военно-учебни филми за нуждите на Министерството на отбраната, видовете въоръжени сили и обществеността;
6. осъществява ежедневен мониторинг на националните и регионалните електронни и печатни медии;
7. подготвя ежедневен информационен бюлетин (преглед на печата) за нуждите на министъра на отбраната, заместник-министрите на отбраната, постоянния секретар на отбраната и началника на отбраната;
8. ежедневно следи електронните медии и своевременно информира дирекция "Връзки с обществеността" на Министерството на отбраната за настъпили значими медийни събития;
9. създава и поддържа информационен архив въз основа на ежедневно извършвания мониторинг на електронните медии и подготвяния информационен бюлетин (прегледа на печата);
10. води статистика на публикациите в печатните и електронните медии на военна тематика;
11. подготвя и организира издаването на печатни издания, в т.ч. вестник "Българска армия" и списание "Български воин".
(2) На отделни служители в структурни звена може да се определя работно време, различно от работното време по ал. 1.
(2) При необходимост ръководителите на административни звена организират създаването на работни групи за решаване на възникналите проблеми.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на всички материали, въз основа на които се образува служебна преписка.
(2) Резолюцията на изпълнителния директор съдържа указания, срок за изпълнение, дата и подпис. При възлагане на преписката на повече от един ръководител на административно звено се посочва отговорният от тях.
(3) Ръководителите на административните звена възлагат с резолюция изпълнението на служебните преписки на съответен служител или служители, като в последния случай се определя отговорният от тях.
(4) Служебните преписки се разпределят веднага след постъпването им в агенцията.
(2) Предложенията и сигналите могат да бъдат писмени или устни, да бъдат подадени лично или чрез упълномощен представител, по телефон, телеграф, телекс, факс или по електронна поща.
(3) Подадените предложения и сигнали се регистрират от определен със заповед на изпълнителния директор служител в дирекция "Административно-правно обслужване и човешки ресурси".
(4) При необходимост предложението или сигналът да се подаде писмено или да отговаря на определени изисквания служителят дава на подателя съответни разяснения.
(5) Анонимни предложения или сигнали, както и сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години, не се регистрират.
(6) Предложенията и сигналите, които не са от компетентността на изпълнителния директор на агенцията, се препращат в 7-дневен срок на компетентния орган. За препращането се уведомява подателят на предложението или сигнала.
Обща численост на персонала в организационните структури и административните звена в агенцията - 511 щатни бройки |
Изпълнителен директор | 1 |
Заместник изпълнителен директор | 1 |
Главен секретар | 1 |
Звено по сигурността на информацията | 2 |
Финансови контрольори | 1 |
Звено за вътрешен одит | 3 |
Обща администрация | 47 |
в т.ч.: | |
дирекция "Административно-правно обслужване и човешки ресурси" | 34 |
дирекция "Финанси" | 13 |
Специализирана администрация | 455 |
в т.ч.: | |
дирекция "Управление на военните клубове и военно-почивното дело" | 398 |
дирекция "Информационен център на МО" | 57 |