Обн. ДВ. бр.43 от 26 Май 2000г., изм. ДВ. бр.107 от 28 Декември 2000г., изм. ДВ. бр.88 от 12 Октомври 2001г., изм. ДВ. бр.111 от 22 Декември 2003г., изм. ДВ. бр.62 от 31 Юли 2007г., изм. ДВ. бр.71 от 12 Август 2008г., изм. ДВ. бр.76 от 29 Август 2008г., изм. ДВ. бр.90 от 13 Ноември 2009г.
(2) Агенцията осъществява дейностите по организирането и провеждането на активни въздействия върху градовите процеси и други неблагоприятни атмосферни явления; изкуственото увеличаване и преразпределяне на валежите; радиолокационното площно измерване на валежите; подпомага радиолокационно метеорологичното осигуряване на заинтересуваните ведомства в Република България съгласно сключените договори и други подписани документи за съвместна дейност.
1. организира, ръководи и контролира цялостната дейност на агенцията;
2. представя на министъра на земеделието и горите ежегоден доклад за дейността на агенцията;
3. участва в разработването на нормативни актове в областта на посочените в чл. 2 дейности;
4. управлява движимото и недвижимото имущество на агенцията;
5. утвърждава щатното разписание на агенцията;
6. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в агенцията;
7. издава заповеди, свързани със служебните и трудовите правоотношения;
8. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията.
(2) Изпълнителният директор изпълнява и други функции, възложени му от министъра на земеделието и горите.
(3) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие се изпълняват от определен от него с писмена заповед служител на агенцията.
(2) Главният секретар се назначава от изпълнителния директор за срок 5 години.
(3) Главният секретар ръководи, координира и контролира функционирането на администрацията за точното спазване на нормативните актове и законните разпореждания на изпълнителния директор.
(4) Главният секретар изпълнява и други функции, възложени му от изпълнителния директор.
(5) При отсъствие на главния секретар неговите функции се изпълняват от определено с писмена заповед длъжностно лице за всеки конкретен случай.
(2) Според дейностите, които извършва, администрацията е обща и специализирана.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г., изм. - ДВ, бр. 111 от 2003 г.) Общата администрация осигурява технически дейността на агенцията и е организирана в дирекция "Правно-икономическо и социално регулиране".
(4) (Изм. - ДВ, бр. 107 от 2000 г., в сила от 1.01.2001 г., изм. - ДВ, бр. 111 от 2003 г.) Специализираната администрация осъществява основните функции на агенцията и е организирана в Главна дирекция "Производствено-техническо и информационно обслужване" с териториални звена - регионални дирекции.
1. изготвя и предлага годишния проектобюджет на министъра на земеделието и горите;
2. отговаря за организацията на финансовата дейност, вътрешнофинансовия контрол, счетоводството и отчетността на агенцията в съответствие с разпоредбите на Закона за счетоводството, Националните счетоводни стандарти, Националния сметкоплан, Закона за устройството на държавния бюджет и други нормативни актове;
3. анализира и обобщава резултати от противоградовите въздействия;
4. отговаря за правното обслужване на агенцията;
5. изгражда и поддържа информационна система и база от данни, необходими за функционирането на агенцията;
6. осигурява отбранително-мобилизационната подготовка.
1. управлява работата по въздействието върху атмосферни процеси, като работата с противоградови ракети се осъществява само в зоните, определени с решение на Министерския съвет;
2. изготвя методически указания и следи за изпълнението на технологичните процеси по въздействията на регионално равнище;
3. осигурява радиолокационните системи за противоградова защита;
4. осигурява радиокомуникационната система между отделните структури и звена;
5. управлява и отговаря за противоградовата техника;
6. прилага дистанционни методи за определяне на площите със засетите култури, на състоянието им, за определяне на запасите от влага в продуктивния период на почвения слой и за прогнозиране добивите на растениевъдна продукция;
7. съдейства за информационното и консултантското обслужване на селскостопанските производители за предстоящи неблагоприятни атмосферни процеси;
8. извършва разпръскване на мъгли над важни обекти на територията на страната;
9. чрез използване на съществуващите комуникационни и информационни системи на служба "Гражданска защита на Република България" съдейства за изграждане на единна система за ранно предупреждение за настъпващи неблагоприятни атмосферни явления;
10. организира дейността по безопасност и охрана на труда;
11. следи и контролира целесъобразността на инвестициите;
12. организира научно-технически разработки и нови технологии на активни въздействия;
13. изготвя анализи за техническото състояние на наличните основни средства;
14. подпомага с радиолокационна метеорологична информация заинтересуваните ведомства в страната.
(2) Регионалните дирекции осъществяват:
1. пряко ръководство и реализация на противоградови въздействия, като противоградови ракети се използват само в зоните, определени с решение на Министерския съвет;
2. организация на радиолокационната дейност;
3. управление на работата на съответните ракетни площадки;
4. следене на метеорологичната обстановка в района;
5. анализ на атмосферните процеси в конкретния случай при въздействия;
6. поддържане изправността на противоградовата техника и своевременно снабдяване на площадките с необходимите консумативи;
7. управление на човешките ресурси и квалификацията им в съответната регионална дирекция;
8. финансово-счетоводно опериране с бюджетни средства.
(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на всички посочени материали и се образува служебна преписка.
(2) Резолюцията съдържа указания, срок за изпълнение, дата и подпис. При възлагане на преписката на повече от един ръководител на административно звено се посочва отговорният от тях.
(3) Ръководителите на административните звена възлагат с резолюция изпълнението на служебните преписки на съответния служител или служители, като в последния случай се определя отговорният от тях.
(4) Служебните преписки се разпределят веднага след постъпването им в агенцията.
(2) Изпълнителният директор или упълномощено от него длъжностно лице взема решение по предложението в срок до два месеца след неговото постъпване, освен ако този срок бъде удължен до 6 месеца поради необходимост от по-продължително проучване. Взетото решение по предложението се съобщава на подателя в 7-дневен срок. Направените предложения, както и взетите по тях решения могат да се публикуват на страницата на агенцията в интернет.
(3) Гражданите могат да отправят писмено искане за среща с изпълнителния директор до главния секретар. Главният секретар съставя график за срещите на изпълнителния директор с граждани само за приемното му време, като графикът се оповестява на страницата на агенцията в интернет 7 дни предварително.
1. услуги;
2. дарения и помощи;
3. лихви и финансови операции;
4. други дейности, които не са забранени със закон.
(2) Приходите от собствената дейност и бюджетната субсидия се разходват за покриване на одобрените разходи за:
1. издръжка на агенцията;
2. финансово обезпечаване на дейности, пряко свързани с функциите на агенцията;
3. закупуване на дълготрайни активи;
4. основни ремонти на материалната база на агенцията.
Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 204 ОТ 18 АВГУСТ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 10. Навсякъде в нормативните актове по § 3 - 9:
1. Думите "министърът на земеделието и продоволствието" и "министъра на земеделието и продоволствието" се заменят съответно с "министърът на земеделието и храните" и "министъра на земеделието и храните".
2. Думите "Министерството на земеделието и продоволствието" и "Министерство на земеделието и продоволствието" се заменят съответно с "Министерството на земеделието и храните" и "Министерство на земеделието и храните".
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 204 ОТ 18 АВГУСТ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 12. Постановлението влиза в сила от 1 септември 2008 г.
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 264 ОТ 9 НОЕМВРИ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
§ 4. Трудовите и служебните правоотношения на служителите се уреждат по реда на чл. 106, ал. 1, т. 2 от Закона за държавния служител и чл. 328, т. 2 от Кодекса на труда.
(Ново - ДВ, бр. 111 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г., изм. - ДВ, бр. 90 от 2009 г., в сила от 13.11.2009 г.)
Обща численост на служителите в организационните структури и административните звена на агенцията - 598 щатни бройки |
Изпълнителен директор | 1 |
Главен секретар | 1 |
Служител по сигурността на информацията | 1 |
Обща администрация | 35 |
в т.ч.: | |
дирекция "Правно-икономическо и социално регулиране" | 35 |
Специализирана администрация | 560 |
в т.ч.: | |
Главна дирекция "Производствено-техническо и информационно обслужване" с териториалните звена | 560 |