УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА АГЕНЦИЯ ПО ЛОЗАТА И ВИНОТО

В сила от 03.11.2000 г. Приет с ПМС № 223 от 27.10.2000 г.
Обн. ДВ. бр.90 от 3 Ноември 2000г., изм. ДВ. бр.107 от 28 Декември 2000г., изм. ДВ. бр.44 от 8 Май 2001г., изм. ДВ. бр.88 от 12 Октомври 2001г., изм. ДВ. бр.39 от 16 Април 2002г., изм. ДВ. бр.70 от 8 Август 2003г., изм. ДВ. бр.111 от 22 Декември 2003г., изм. ДВ. бр.78 от 30 Септември 2005г., изм. ДВ. бр.48 от 13 Юни 2006г., изм. ДВ. бр.62 от 31 Юли 2007г., изм. ДВ. бр.71 от 12 Август 2008г., изм. ДВ. бр.76 от 29 Август 2008г.

Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. (Изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) С правилника се уреждат дейността, структурата, организацията на работата и съставът на Изпълнителната агенция по лозата и виното към министъра на земеделието и храните, наричана по-нататък "агенцията".

 

Чл. 2. (1) (Изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) Агенцията е юридическо лице със седалище София - второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на земеделието и храните.

(2) Агенцията осъществява контрол по спазването на изискванията на Закона за виното и спиртните напитки по отношение на лозовите насаждения, гроздето, предназначено за производство на вино, гроздовата мъст, продуктите от грозде и вино и вината.

 

Чл. 3. Издръжката на агенцията се формира от бюджетни средства и от приходи от собствена дейност.

 

Чл. 4. (Изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) Инспекторатът към Министерството на земеделието и храните осъществява контрол върху дейността на агенцията.

 

Глава втора.
ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР

Чл. 5. Агенцията се ръководи и представлява от изпълнителен директор.

 

Чл. 6. (Изм. - ДВ, бр. 48 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г., изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) Изпълнителният директор се назначава от министъра на земеделието и храните съгласувано с министър-председателя.

 

Чл. 7. (1) Изпълнителният директор:

1. организира, ръководи и контролира цялостната дейност на агенцията;

2. (изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) изготвя и представя на министъра на земеделието и храните ежегоден доклад за дейността на агенцията;

3. участва в разработването и дава становища по нормативни актове в областта на дейностите по чл. 2, ал. 2;

4. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията;

5. утвърждава щатното разписание на длъжностите и длъжностните характеристики на служителите в агенцията;

6. назначава държавните служители и прекратява служебните правоотношения с тях;

7. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение;

8. назначава дисциплинарен съвет на агенцията и налага дисциплинарни наказания на назначените от него служители;

9. командирова служителите на агенцията в страната и в чужбина;

10. осъществява контакти и сътрудничи с държавни органи и с неправителствени организации, както и с международни организации и институции;

11. (изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) председателства комисията по качествените вина в съответствие с чл. 44, ал. 1 от Наредбата за условията, на които трябва да отговарят качествените вина от определен район, реда и начина за тяхното утвърждаване, приета с Постановление № 53 на Министерския съвет от 2000 г. (ДВ, бр. 31 от 2000 г.), и участва в постоянно действащи комисии в Министерството на земеделието и храните, свързани с дейността по чл. 2, ал. 2;

12. (нова - ДВ, бр. 111 от 2003 г.) изпълнява функциите на служител по сигурността на информацията по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) Изпълнителният директор изпълнява и други функции и задачи, определени с нормативните актове или възложени му от министъра на земеделието и храните.

(3) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие или когато ползва законоустановен отпуск, се изпълняват от определен от него с писмена заповед за всеки конкретен случай служител на агенцията.

 

Чл. 8. (Изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) В изпълнение на своите правомощия изпълнителният директор издава административни актове.

 

Чл. 9. Изпълнителният директор осъществява своите правомощия в сътрудничество с другите органи на изпълнителната власт.

 

Глава трета.
СТРУКТУРА И ФУНКЦИИ НА АГЕНЦИЯТА

Чл. 10. (1) Административното ръководство на агенцията се осъществява от главен секретар в изпълнение на законните разпореждания на изпълнителния директор.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 48 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г.) Главният секретар се назначава от изпълнителния директор.

(3) Главният секретар:

1. осъществява административното ръководство в изпълнение на законните разпореждания на изпълнителния директор;

2. (изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) координира оперативното взаимодействие с администрацията на Министерството на земеделието и храните, с други органи на изпълнителната власт и с неправителствени организации;

3. ръководи, координира и контролира функционирането на администрацията за точното спазване на нормативните актове;

4. (нова - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) организира работата с предложенията и сигналите в съответствие с разпоредбите на глава осма от Административнопроцесуалния кодекс;

5. (предишна т. 4 - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) контролира работата с документите на агенцията, тяхното съхраняване и опазването на служебната тайна;

6. (предишна т. 5 - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) изпълнява и други функции, възложени му от изпълнителния директор.

(4) При отсъствие на главния секретар неговите функции се изпълняват от определено от изпълнителния директор с писмена заповед длъжностно лице за всеки конкретен случай.

 

Чл. 10а. (Нов - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) (1) Предварителен контрол за законосъобразност на всички документи и действия, свързани с финансовата дейност на агенцията, се осъществява от финансовия контрольор.

(2) Финансовият контрольор е на пряко подчинение на изпълнителния директор.

 

Чл. 11. (1) (Изм. - ДВ, бр. 44 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 70 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) Агенцията е структурирана в главна дирекция и дирекция.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 107 от 2000 г., в сила от 1.01.2001 г., изм. - ДВ, бр. 88 от 2001 г., в сила от 15.10.2001 г., изм. - ДВ, бр. 39 от 2002 г., изм. - ДВ, бр. 70 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 111 от 2003 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) Общата численост на персонала в организационните структури и административните звена на агенцията е 107 щатни бройки, включително изпълнителен директор и главен секретар. Числеността на отделните административни звена в агенцията е посочена в приложението.

 

Чл. 12. (1) (Изм. - ДВ, бр. 107 от 2000 г., в сила от 1.01.2001 г., изм. - ДВ, бр. 44 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 70 от 2003 г.) Общата администрация е организирана в дирекция "Административно, правно обслужване и финанси" с численост 21 души. Тя осигурява технически дейността на изпълнителния директор и на специализираната администрация и осъществява дейности по административното обслужване на физически и юридически лица.

(2) Дирекцията по ал. 1:

1. (доп. - ДВ, бр. 70 от 2003 г.) осигурява правното, финансовото и административното обслужване на дейността на изпълнителния директор и на административните звена на агенцията;

2. разработва и дава становища по проекти на нормативни актове;

3. осъществява процесуалното представителство на изпълнителната агенция пред съдилищата;

4. оказва правна помощ на изпълнителния директор по законосъобразното изпълнение на неговите правомощия, като изразява становища и разработва предложения за решаване на правни проблеми;

5. изготвя проекти на трудови договори и актове за назначаване на държавните служители и на лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията;

6. отговаря за осигуряването на цялостното финансово-счетоводно обслужване на агенцията в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и другите нормативни актове;

7. (нова - ДВ, бр. 70 от 2003 г.) отговаря за информационното и техническото осигуряване и обслужване на агенцията;

8. (предишна т. 7 - ДВ, бр. 70 от 2003 г.) осигурява техническото, деловодното и транспортното обслужване на агенцията;

9. (предишна т. 10 - ДВ, бр. 44 от 2001 г., предишна т. 8 - ДВ, бр. 70 от 2003 г.) изработва предложения за длъжностни характеристики и за работни заплати в агенцията;

10. (предишна т. 11 - ДВ, бр. 44 от 2001 г., предишна т. 9 - ДВ, бр. 70 от 2003 г.) съхранява трудовите и служебните досиета на служителите и ги поддържа в съответствие със Закона за държавния служител и Кодекса на труда;

11. (предишна т. 12 - ДВ, бр. 44 от 2001 г., предишна т. 10 - ДВ, бр. 70 от 2003 г.) разработва военновременния план на агенцията и организира оперативната подготовка на личния състав за работа в условия на криза;

12. (предишна т. 13 - ДВ, бр. 44 от 2001 г., предишна т. 11 - ДВ, бр. 70 от 2003 г.) осигурява библиотечното и архивното обслужване на агенцията;

13. (предишна т. 14 - ДВ, бр. 44 от 2001 г., предишна т. 12 - ДВ, бр. 70 от 2003 г.) организира извършването на основните и текущите ремонти на помещенията на агенцията, следи за поддържането, спазването, съхраняването и необходимата отчетност на наличната материална база;

14. (предишна т. 15 - ДВ, бр. 44 от 2001 г., предишна т. 13 - ДВ, бр. 70 от 2003 г.) контролира охраната и чистотата в помещенията на агенцията;

15. (нова - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) отговаря за информационното обслужване на агенцията.

 

Чл. 13. (Изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) (1) Специализираната администрация е организирана в Главна дирекция "Лоза и вино" с обща численост 83 души, която подпомага и осигурява осъществяването на правомощията на изпълнителния директор и основните функции на агенцията.

(2) Главна дирекция "Лоза и вино":

1. поддържа регистър на лозарските стопанства;

2. съхранява документи и скици, свързани с регистъра на лозарските стопанства, и поддържа единна база данни;

3. извършва контрол по спазването на реда на засаждане, презасаждане, присаждане и изкореняване на лозовите насаждения;

4. прави предложения за допълване и изменение на списъка на разрешените винени сортове лози;

5. управлява попълването и предоставянето на права от Националния резерв от права на засаждане на винени сортове лози;

6. събира, съхранява, проверява и вписва данните от декларациите за реколтата от винено грозде, декларациите за произведено вино и гроздова мъст от последната реколта, декларациите за съхраняваните количества вино и гроздова мъст от последната и предходните реколти и поддържа база данни в информационната система;

7. изготвя обобщени данни за развитието на лозарството и лозарския потенциал в страната и предоставя на министъра на земеделието и храните специализираната информация, свързана с лозарството;

8. осъществява контрол и координация върху дейността на териториалните звена и изпитвателните лаборатории;

9. извършва преценка на известността на качествените вина с гарантирано контролирано наименование за произход;

10. извършва контрол при производство на вино и продукти от грозде и вино;

11. подпомага дейността на Централната арбитражна дегустационна комисия при извършването на органолептични анализи и оценки;

12. извършва контрол съвместно с другите контролни органи върху движението на вината извън избата;

13. съдейства на митническите органи при осъществяването на контрола върху внасяните в страната вина, продукти от грозде и вино в съответствие с изискванията на произхода на страната износител;

14. изготвя обобщени справки за винопроизводството в страната;

15. изготвя справки по искане на контролен орган, издава удостоверения и предоставя специализирана информация на производителите на грозде и вино;

16. събира, проверява и съхранява заявленията и актовете за утвърждаване на качествени вина от определен район и изгражда и поддържа единна база данни за качествените вина от определен район;

17. извършва контрол по спазването на изискванията за означаване и търговско представяне на вината;

18. организира и извършва химичен, физико-химичен и микробиологичен анализ на вина за целите на контрола по спазване изискванията на Закона за виното и спиртните напитки;

19. осъществява контрол върху преработката на гроздето, извършените енологични практики и обработки при производството на качествени вина от определен район.

(3) Главна дирекция "Лоза и вино" е структурирана в 9 териториални звена в Монтана, Пловдив, Русе, Бургас, Сливен, Благоевград, Плевен, Хасково и Варна и две изпитвателни лаборатории в София и Пловдив.

(4) Служители в дирекцията участват в комисията по качествените вина и извършват проверка на документацията съгласно Наредбата за условията, на които трябва да отговарят качествените вина от определен район, реда и начина за тяхното утвърждаване, приета с Постановление № 53 на Министерския съвет от 2000 г. (обн., ДВ, бр. 31 от 2000 г.; изм. и доп., бр. 82 от 2001 г., бр. 8 от 2002 г., бр. 23 и 78 от 2005 г. и бр. 7 от 2008 г.).

 

Чл. 13а. (Нов - ДВ, бр. 70 от 2003 г., отм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.)

 

Глава четвърта.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА В АГЕНЦИЯТА

Чл. 14. Работното време на служителите на агенцията е от 9 ч. до 17 ч. и 30 мин. с почивка от 12 ч. до 12 ч. и 30 мин.

 

Чл. 15. (1) Документите, изпратени до агенцията, се завеждат във входящ регистър, като се отбелязва датата на получаването им.

(2) При завеждането на документите се извършва проверка за наличието на всички посочени материали и се образува служебна преписка.

 

Чл. 16. (1) Служебните преписки се разпределят от изпълнителния директор с резолюция до съответните ръководители на административните звена. Адресатите на преписките се отбелязват във входящия регистър.

(2) Резолюцията на изпълнителния директор съдържа указания, срок за изпълнение, дата и подпис. При възлагане на преписката на повече от един ръководител на административно звено се посочва отговорният от тях.

(3) Ръководителите на административните звена възлагат с резолюция изпълнението на служебните преписки на съответен служител или служители, като в последния случай се определя отговорният от тях.

(4) Служебните преписки се разпределят веднага след постъпването им в агенцията.

 

Чл. 17. Изходящите от агенцията материали се съставят в 2 екземпляра. Вторият екземпляр съдържа инициалите и подписа на служителя, изготвил документа, и на ръководителя на съответното административно звено, като се посочва датата.

 

Чл. 17а. (Нов - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.) (1) Гражданите, организациите и омбудсманът могат да отправят до изпълнителния директор предложения и сигнали относно организацията и дейността на агенцията. Предложенията относно усъвършенстване на организацията и дейността на агенцията трябва да бъдат мотивирани и конкретни.

(2) Изпълнителният директор или упълномощено от него длъжностно лице взема решение по предложението в срок до два месеца след неговото постъпване, освен ако този срок бъде удължен до 6 месеца поради необходимост от по-продължително проучване. Взетото решение по предложението се съобщава на подателя в 7-дневен срок. Направените предложения, както и взетите по тях решения могат да се публикуват на страницата на агенцията в интернет.

(3) Гражданите могат да отправят писмено искане за среща с изпълнителния директор до главния секретар. Главният секретар съставя график за срещите на изпълнителния директор с граждани само за приемното му време, като графикът се оповестява на страницата на изпълнителната агенция в интернет 7 дни предварително.

 

Чл. 18. За образцово изпълнение на служебните си задължения държавният служител може да бъде награждаван с отличия и награди от органа по назначаването. Паричните и предметните награди могат да бъдат на стойност една средна работна заплата за агенцията.

 

Заключителни разпоредби

Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл. 66, ал. 3 от Закона за виното и спиртните напитки и чл. 55 от Закона за администрацията.

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 206 ОТ 27 СЕПТЕМВРИ 2005 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ИКОНОМИКАТА И ЕНЕРГЕТИКАТА

(ОБН. - ДВ, БР. 78 ОТ 2005 Г.)

§ 2. Навсякъде думите "министърът на икономиката", "министъра на икономиката", "министър на икономиката", "Министерството на икономиката" и "заместник-министър на икономиката" се заменят съответно с "министърът на икономиката и енергетиката", "министъра на икономиката и енергетиката", "министър на икономиката и енергетиката", "Министерството на икономиката и енергетиката" и "заместник-министър на икономиката и енергетиката" в следните нормативни актове на Министерския съвет:

........................................................................................................................

 

§ 24. Министърът на финансите да извърши необходимите промени по бюджетите на съответните администрации във връзка със създаването на Министерство на икономиката и енергетиката.

........................................................................................................................

 

§ 26. Постановлението влиза в сила от 1 октомври 2005 г.

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 125 ОТ 2 ЮНИ 2006 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ГОРИТЕ

(ОБН. - ДВ, БР. 48 ОТ 2006 Г., В СИЛА ОТ 14.07.2006 Г.)

§ 8. Служебните и трудовите правоотношения на служителите на Националното управление по горите, Изпълнителната агенция по сортоизпитване, апробация и семеконтрол, Изпълнителната агенция по лозата и виното, Изпълнителната агенция по селекция и репродукция в животновъдството и на Националния център за аграрни науки, чиито длъжности се съкращават, се уреждат съгласно чл. 106, ал. 1, т. 2 от Закона за държавния служител и чл. 321, ал. 1, т. 2 от Кодекса на труда.

 

§ 9. Постановлението влиза в сила един месец от обнародването му в "Държавен вестник" с изключение на т. 2 от приложението към чл. 2, ал. 3, която влиза в сила от 1 август 2006 г.

 

§ 10. Министърът на земеделието и горите да извърши съответните изменения в устройствените правилници на второстепенни разпоредители с бюджетни кредити към министъра на земеделието и горите до влизането в сила на постановлението, както и да внесе в Министерския съвет проект на постановление за приемане на Устройствен правилник на Националната ветеринарномедицинска служба в срок два месеца от обнародването на постановлението в "Държавен вестник".

 

Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 204 ОТ 18 АВГУСТ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

(ОБН. - ДВ, БР. 76 ОТ 2008 Г., В СИЛА ОТ 01.09.2008 Г.)

§ 10. Навсякъде в нормативните актове по § 3 - 9:

1. Думите "министърът на земеделието и продоволствието" и "министъра на земеделието и продоволствието" се заменят съответно с "министърът на земеделието и храните" и "министъра на земеделието и храните".

2. Думите "Министерството на земеделието и продоволствието" и "Министерство на земеделието и продоволствието" се заменят съответно с "Министерството на земеделието и храните" и "Министерство на земеделието и храните".

 

Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 204 ОТ 18 АВГУСТ 2008 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ

(ОБН. - ДВ, БР. 76 ОТ 2008 Г., В СИЛА ОТ 01.09.2008 Г.)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

§ 12. Постановлението влиза в сила от 1 септември 2008 г.

 

Приложение към чл. 11, ал. 2
Приложение към чл. 11, ал. 2

(Ново - ДВ, бр. 70 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 111 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 48 от 2006 г., в сила от 14.07.2006 г., изм. - ДВ, бр. 76 от 2008 г., в сила от 01.09.2008 г.)

Обща численост на персонала в административните звена на агенцията - 107 щатни бройки

Изпълнителен директор 1
Главен секретар 1
Финансов контрольор 1
Дирекция "Административно, правно  
обслужване и финанси" 21
Главна дирекция "Лоза и вино" 83

 

Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив