Повече от половината от европейците със смартфони вече имат инсталирани приложения за пазаруване, но едва 56% от тях ги използват редовно. Това показва проучване за мнението на потребителите относно начина, по който използват мобилни приложения за пазаруване в момента.
38% от европейските смартфони притежатели казват, че възнамеряват да използват мобилни приложения за пазаруване през следващите 12 месеца, показва още изследването, проведено сред 1050 европейски граждани на възраст между 18 и 55 г.
Данните показват още, че най-популярните приложения за покупка са тези, които позволяват парично презареждане (top up) и помагат на потребителите да избират и купуват различно медийно съдържание.
Все по-голяма популярност придобива и пазаруването на модни или козметични продукти, както и билети за забавления. Около 30% от редовните потребители на приложения казват, че са използвали тези функции.
Макар че безопасността остава основното притеснение, проучването разкрива, че ако потребителите установят пазаруването с приложение им спестява пари или неудобство, 60% от тях с удоволствие биха пазарували чрез мобилно приложение по-често.
"Наясно сме, че голяма част от пазаруването вече става през мобилни устройства. Има блестящи приложения на много търговци в Европа, но е трудно да се проследят най-добрите поради различията в страните и езика“, коментира Крис Кангас, ръководител „Безконтактни плащания за Европа“ в MasterCard.
За тази цел от технологичната компания представи уникален паневропейски индекс, който ще проследява всички публично достъпни мобилни приложения за пазаруване в Европа и ще определя най-добрите от тях. Те ще бъдат обявени в 20 категории на Световния мобилен конгрес (WMC) през март 2015 г.