88% от интернет потребителите приемат коментарите и мненията в интернет за даден продукт като лична препоръка за определянето на качеството му. Това сочи проучване на Birght Local за значението на оставянето на отзиви (ревюта) в мрежата и тяхното влияние върху вземането на решение за покупка.
Почти 9 от всеки 10 потребители поглеждат коментарите за това, което ги интересува, като най-вече ги гледат за последните 12 месеца с цел да вземат по-информирано решение. 4 от всеки 10 пък правят това редовно. Само 12% от хората не четат отзивите в интернет преди да купят даден продукт.
За голяма част от анкетираните от значение са няколко положителни ревюта, докато за другата половина е много по-важно коментарите да бъдат достоверни и качествени, посочва Inbound.bg.
За всеки бизнес това подчертава огромната важност на онлайн мненията. Изданието посочва, че приоритет за мениджърите трябва да бъде репутацията на фирмата и присъствието й в интернет под формата на позитивни отзиви, коментари и мнения.
Всеки бизнес има нужда от поне 10 оставени ревюта, като от голямо значение е те не само да бъдат положителни, но и да бъдат скорошни и актуални, става ясно от данните от изследването,
Проучването сочи още, че 85 на сто от потребителите са останали доволни, след като са стигнали до 10-ия отзив. Мненията и коментарите в интернет са повлияли за доверието на 72% от анкетираните, докато тези, които не обръщат внимание на ревютата са едва 10 на сто.
Най-често потребителите четат коментари за ресторанти и кафенета преди да ги посетят, следвани от отзивите за местата за настаняване, медицински заведения и лекари, както и салони за красота.
Според проучването коментарите оказват най-голямо влияние върху репутацията на лекари и зъболекари, ресторанти и кафенета. Най-малко пък влияят те на йога и сватбения бизнес.
Изследването е направено през периода май-юни и е събрало над 2 104 отговора на отправени запитвания, като 90% от анкетираните са от САЩ и 10% от Канада.