Делът на e-търговията в Източна Европа достигна 10% от общите продажби на дребно от началото на 2020 г., което показва ръст от 36% в сравнение с 2019 г. В Украйна е регистриран най-голям показател на ръста – приблизително с 45% до 8% от общите продажби на дребно, сочат данните от проучване на Euromonitor International.
Най-търсените електронни услуги при търговията са възможността за безплатна доставка, проследяването на пратките и безплатното връщане на стоката – половината от интервюираните потребители са посочили тези опции като най-важни.
Прогнозата на компанията е, че делът на e-търговията ще продължи да нараства в общата структура на продажбите.
"Сред трендовете в продуктовия ритейл се забеляза преминаване към неголемите формати. В цяла Източна Европа малките продуктови точки показват по-добри резултати и се очаква ролята им да продължи да нараства и в бъдеще. Делът на хипермаркетите бележи спад с 2,5% от началото на годината", посочва Мария Милашевич, консултант в Euromonitor International.
Близо 55% от запитаните респонденти считат, че епидемията от COVID-19 завинаги е променила подхода на купувачите. Около 25% обаче очакват връщане към предишните условия на шопинг средносрочна перспектива.