През септември регистрацията на нови пътнически автомобили в Европейския съюз (ЕС) нарасна до рекордни нива за началото на есента, като в същото време данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) отчитат пореден добър растеж и при продажбите на нови автомобили в България. Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в ЕС се повишиха със 7,2% на годишна база (спрямо септември 2015-а) след ръст през август с цели 10%, отбелязва ACEA.
Сред основните автомобилни пазари най-солидно повишение е отчетено в Италия (ръст със 17,4%), следвана от Испания (с 13,9%) и Германия (с 9,4%). Регистрацията на нови автомобили във Франция нарасна по-сдържано с 2,5%, а таи във Великобритания - с едва 1,6% на фона повишената несигурност на британските потребители след Brexit. За първите девет месеца на настоящата година регистрацията на нови автомобили на Стария континент се повиши с 8% (спрямо същия период на 2015-а) до общо 11 243 263, като само в рамките на септември бяха регистрирани 1 455 180 нови автомобила - рекорден в историята обем за този месец на годината.
Според същото проучването на ACEA продажбите на нови автомобили в България нарастват през септември с 14,7% до 2147 броя от 1872 броя година по-рано и след техен здрав ръст с цели 26,3% през август. За периода януари - септември на настоящата година регистрацията на нови автомобили в България се повишава с 9,5% до 18 709 броя автомобили спрямо 17 081 броя през същия период на 2015 година, показват данните на ACEA. Продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика.
Поради тази причина данните за септември дават пореден положителен сигнал за икономическото състояние на ЕС през третото тримесечие въпреки вероятността за запазване на по-слабите темпове на растеж, отбелязани през второто тримесечие след доста доброто начало на годината.
Солиден растеж в ЕС през септември бележат продажбите на нови автомобили на френската фирма Renault Group (с 18,7%), на немския концерн Daimler (повишение с 18,0%) и на италианската компания FCA Group (с 14,5%). В същото време има нов сигнал за постепенно подобряване на растежа при продажбите на нови автомобили на компанията “Фолксваген“, като те се повишават през септември с 5,2% на фона на постепенно отшумяващата най-голяма бизнес криза в 78-годишната история на немския автомобилен гигант, свързана със скандала с фалшивите тестове на отделяните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили.
Регистрацията на нови автомобили само с марката “Фолксваген“ се повишава през септември с 3,3 на сто, докато продажбите на автомобили от маркaта Audi нарастват с 8,3%, на Skoda - с 8,5% и на Porsche - с 9,1 на сто. Въпреки че “Фолксваген“ продължава да бъде най-големият автомобилен производител на Стария континент, негативните ефекти от емисионния скандал се изразяват най-вече в продължаващо намаляване на дела на компанията в европейския автомобилен пазар през деветия месец на годината до 22,8% от 23,2% през септември 2015 година.