“Голямото американска затъмнение“ в понеделник беше особено ясни изразено за американците в Орегон, Айдахо, Уайоминг, Тенеси и Южна Каролина, като за последно подобно слънчево затъмнение, преминало през цялата територия на страната, беше факт в далечната 1918 година.
Според анализ на компанията Challenger, Grey & Christmas - фирма, базирана в Чикаго, която е специализирана в подпомагането на служителите в кариерното им развитие, това рядко природно събитие е струвало на американския бизнес около 695 млн. долара, съобщи БНР.
Компанията дори не отчита факта, че работещите в САЩ са отделили време за пътуване, за да гледат затъмнението, ако те не живеят на териториите, от който този феномен се вижда най-добре. Отнело е около 20 минути, за да се подготви зрителното оборудване, което да се използва, за да се види слънчевото затъмнение, изчислява Challenger, Grey & Christmas.
Трябва да се има предвид, че близо 83% от хората отиват на работа в един среднодневен работен ден, въз основа на данни на Бюрото за статистика на труда. Компанията Challenger обаче не предлага американските работници да станат роби на капитализма и да не проследят събития като вчерашното затъмнение.
“Компаниите могат да използват затъмнението, за да увеличат морала и да укрепят екипа си“, посочи Андрю Челенджър, който е вицепрезидент на компанията, оценила загубите на производителност от природния феномен. Слънчевото затъмнение съща така донесе десетки милиони долари от туристически приходи. Така например град Нешвил оценява, че е имал около 50 000 до 75 000 посетители, които са похарчили общо от 15 до 20 милиона долара по време на затъмнението, според вестник USA Today.
В същото време приходите от туризъм могат да достигнат 43 милиона долара в Южна Каролина. В Югоизточен Айдахо пък имаше между 300 000 до 500 000 посетители. Слънчевото затъмнението обаче бледнее в сравнение с всички останали разсейвания от трудовия процес.
Освен че отговарят на лични имейли и на текстове за смартфони, онлайн пазаруване и гледане на спортни събития, трудещите се изразходват около 42 минути за вършенето на други лични задачи. Това се равнява на 8 часа седмично или на близо 15,5 млрд. долара загуба на производителност, сочи ново проучване на фирмата OfficeTeam.