УниКредит Кънсюмър Файненсинг: За една година онлайн търговията у нас нарасна с около 30%

18.06.2019 | 11:05
по статията работи: econ.bg
Най-често онлайн купуваме дрехи, обувки и аксесоари, спортни стоки и техника
УниКредит Кънсюмър Файненсинг: За една година онлайн търговията у нас нарасна с около 30%
Снимка: под лиценза на creative commons

Всяка година онлайн търговията у нас нараства с до 20-30%, сочат официални данни от края на 2018 г. 

Спрямо 2017 г., ръстът за 2018 г. достига 30%. В сравнение, през 2017 г. обемът на онлайн търговията е 511 млн. евро с ръст от 22% спрямо 2016 г. 

Данните бяха представени от УниКредит Кънсюмър Файненсинг на събитие, специално организирано за търговски парньори на дружеството. 

Според представените данни около 1.2 млн. българи са пазарували онлайн през 2018 г., като те най-често са купували дрехи, обувки и аксесоари, спортни стоки и техника. Отделно тенденцията в последните години  е онлайн да се пазаруват по-скъпи стоки. 

„Очакваме в близките години да има сериозен ръст в онлайн закупуването на стоки и услуги на изплащане. Част от причините са, че у нас над 70% от населението има достъп до интернет. Освен това, фактор е и растящата наситеност на пазара на смартфони, тъй като 74% от населението в България има такива, според данни за 2018 г. Не на последно място 30% от онлайн потребителите, който представляват 17% от цялото население на България, вече са осъществили поне 1 покупка онлайн“, коментира Георги Тушев, Ръководител отдел Търговски посредници в УниКредит Кънсюмър Файненсинг. 

Според УниКредит Кънсюмър Файненсинг секторът на електронната търговия в България ще продължи да расте устойчиво като очакванията са за 27% ръст и през следващите няколко години. 

Нарастването на традиционната търговия в световен мащаб е с около 3-4%, което налага и въпросът дали тя няма да изчезне в определени сектори. Прогнозите по темата сочат, че традиционните магазини няма да изчезнат, но постепенно всички те ще навлязат в онлайн търговията.

Продуктовите категории, които ще се развиват най-бързо са поръчка на храна онлайн, дом и градина, а от онлайн услугите с най-голям темп ще растат туристическите пакети, онлайн застраховките и закупуване на онлайн билети за събития.

От миналата година в УниКредит Кънсюмър Файненсинг работи напълно дигитализиран процес за кандидатстване на стоков кредит. Година по-късно данните показват, че най-често купуваните стоки за 2018 г. чрез онлайн кредит са компютри и офис техника, следвани от смарт телефони и телевизори.

Най-често от стоков кредит онлайн се възползват семейни мъже, на възраст между 30 и 39 години, със средно образование, които са на постоянен трудов договор от 1 до 3 години. Доходът на клиента е до 1000 лв., а средният размер на покупката му е 680 лв.

„В България има потенциал за развитие на онлайн търговията, тъй като не сме достигнали все още пиковете на Европейския пазар. В подкрепа на тази тенденция е и факта, че 30% от онлайн потребителите ще са основно от поколението, родени след 1995 г. или т.нар. „Generation Z“, допълни Екатерина Кирилова, член на Управителния съвет и Главен търговски директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 06.12   963 г. – Лъв VIII е избран за римски папа. 1240 г. – Армията на монголския владетел Бату Хан покорява Киевското княжество. 1534 г. – В Еквадор е...