Материалното стимулиране в търговските фирми подобрява подобрява трудовото представяне на търговците и техните резултати средно с около 22%. Важно условие е стимулите – парични възнаграждения и материални награди – да бъдат подходящо подбрани и правилно управлявани. Това обяви д-р Явор Янкулов, бизнес консултант в Център за обучение и професионални консултации. Д-р Янкулов участва във II-рия практически бизнес форум „MySuccess.bg in Finance: Клиентът 3.0“, който се състоя днес в Софиям, информира застрахователянит сайт Insmarket.bg.
По отношение на стимулите у нас битуват три основни мнения.
Първото е, че че допълнителните възнаграждения не са ефективни, независимо от обстоятелствата.
Второто - че ефектът на допълнителното възнаграждение изцяло зависи от обстоятелствата.
Третото - че допълнителните възнаграждения са ефективни, независимо от обстоятелствата.
Интересното е, че 70% от младите хора, работещи в предприемачески тип организации, одобряват екипните стимули, заяви д-р Янкулов. Това означава, че персоналът трябва да бъде „надъхван“ правилно, а наградите – да бъдат преценени внимателно.
Материалното стимулиране повишава вътрешната мотивация на търговците, стремежът им да си поставят по-високи цели и да се стремят към по-добри резултати, подчерта лекторът.
Материалното стимулиране на търговски екипи повишава тяхната производителност почти 2 пъти повече спрямо индивидуалното стимулиране – до този интересен извод е достигнала консултантската компания от проучване сред 10 хил. Членове на търговски фирми от 40 страни.
Важен трик в програмата за стимулиране на служителите е всеки ден търговецът да получава поне една похвала от своя мениджър. С това твърдение са съгласни 62 на сто от запитаните. При едва 14% от тях обаче този нематериален стимул се прилага.
Още за проучването и трикове при даването на бонуси на служителите може да прочетете в Insmarket.bg.