Бюджетите за реклама ще нараснат генерално

23.01.2006 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Рекламата в Интернет все повече ще набира скорост

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

Кое според Вас беше най-значимото събитие в PR и рекламния бизнес за 2005 г.?

Ненад Лозович:

Не бих искал да говоря за формата риалити шоу и неговото медийно присъствие, макар че трите проекта, реализирани от нашата агенция - двата сезона на Big Brother и първият на Star Academy, успяха да постигнат медийно покритие, което възлиза на близо 10 млн. лв. Това, разбира се, е безпрецедентно, но безпрецедентен се оказа и самият продукт риалити шоу, все още нов за нашата телевизионна среда. Оказа се, че качествената риалити продукция успешно умножава зрителската аудитория с помощта на PR и печатните медии. Извън това PR събитието, което много ме впечатли през изминалата година, е кампанията срещу рака на гърдата, организирана по инициатива на Avon. Всъщност кампанията представляваше поредица от събития - полезни, смислени и интересни, придружени с добро медийно покритие и обществен ангажимент. 

Какво ще бъде през 2006 г. съотношението между телевизионна, радио-, печатна реклама, реклама в новите медии и Интернет?

Ненад Лозович:

Световната тенденция толерира Интернет и новите медии, които стават все по-значими за бизнеса. Много голяма част от рекламните бюджети се влагат именно в тези канали за комуникация. У нас най-новите посоки се усвояват с известно закъснение, така че вероятно телевизията ще остане най-търсената за реклама медиа. Още повече с появата на нови, амбициозни телевизионни канали ще се увеличи и нейният капацитет. Така че при разпределението на рекламни бюджети най-голям дял ще има телевизионната реклама. Мисля обаче, че бюджетите ще нараснат генерално, което ще доведе до цялостно увеличение на средствата, отделени за реклама. 

Кои ще бъдат най-големите рекламодатели?

Ненад Лозович:

Едва ли картината ще се промени особено. Най-големите рекламодатели ще останат козметичните гиганти, телекомуникационните компании, чиято ожесточена и доста интересна надпревара наблюдаваме през последните две-три години. Банковият сектор също има голям дял в рекламирането на потребителски услуги и продукти. В световен мащаб производителите на автомобили влагат огромни средства в реклама. У нас този пазар се развива и това ще доведе до подобна тенденция. 

Ще има ли нови тенденции, нови моди и т. н.?

Ненад Лозович:

Рекламата в Интернет. 

Какви проблеми предстои да се решат в PR и рекламния бизнес?

Ненад Лозович:

Съществува известно напрежение относно измерването на рейтинг и тиражи. Би трябвало през тази година Потребителският комитет да предложи такава формула на работа, която да оптимизира бизнеса и да създаде солидни условия за доверие между рекламодатели, медиа агенции, медии и рисърч агенции. Нашата агенция членува в борда на директорите на Потребителския комитет и от своя страна полага големи усилия в тази посока. 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 11.11   307 г. – Лициний става римски император. 1572 г. – Датският астроном Тихо Брахе открива свръхнова в съзвездието Касиопея. 1611 г. – Сключен е...