Специално за ECON.BG
- Г-н Кръстанов, какво е качеството на виното, което се произвежда в България?
Георги Кръстанов:
- Мисля, че българското вино е по-добро и по-качествено от доста френски, испански и италиански вина.
- Това означава ли, че е конкурентно на чуждите пазари?
Георги Кръстанов:
-Доста е конкурентно, но според мен още не може да се наложи на пазара по едни или други причини.
-Какво вино предпочита българинът?
Георги Кръстанов:
-В момента, поради състоянието на българина, което не е много розово, се пие евтино вино, но евтино вино, което е качествено; през зимата се пие червено вино, а през лятото - бяло вино. Предимно "Шардоне", както и "Мерло" и "Мавруд". "Каберне" не се пие чак толкова. Като цяло обаче, за виното няма специфичен сезон – може да се пие винаги. Едно от хубавите му качества е, че действа като антиоксидант. Вината са пълни с минерали, витамини, минерални соли, киселини, които се свързват с отровите в организма, като по този начин помагат за отстраняването на всички токсини – един вид, виното е полезно. Разбира се, не в огромно количества – както знаем, всяко нещо трябва да се прави с мярка, да не прекаляваме.
- Какво е значението на опаковката за виното?
Георги Кръстанов:
- Опаковката има много голямо значение, защото тя е първото нещо, което грабва клиента - това важи за всеки един продукт, не само за виното. Тя трябва да бъде достатъчно примамлива, достатъчно ангажираща и съответно - достатъчно достъпна, за да можем да си я позволим. Знае се, че хубавите неща имат хубави опаковки, както и хубава цена. До голяма степен от опаковката се определя начинът, по който даден продукт ще се консумира. Нашият продукт "Сангрия", например, е в Тетра Пак опаковка, която не позволява счупване и порязване. Самото съдържание се състои от вино, което е наливно, и натурален сок. Предназначена е за моментална консумация, или за т.нар. "унищожаване на място". Той не е нито за колекционери, нито за ресторанти – по скоро е за потребителя, който обича туризма, планината, морето.
- Каква е оценката Ви за "Винария 2004"?
Георги Кръстанов:
- Смятам, че е беше по-добра от миналата година. Има доста нови хубави вина, етикети, повече винопроизводители, които се появяват на българския пазар, има и по-голям интерес от страна както на българите, така и на чужденците. Според мен, подобни изложения са начин виното по-лесно да достигне до българския пазар, да увеличим търсенето и конкурентоспособността му както в България, така и в чужбина.