Забавлявай се, но пий отговорно!

16.06.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за ECON.BG

 

Г-н Ван Дам, ИнБев е вече 10 години на нашия пазар. Как оценявате пазара на бира в България в момента? Стабилен ли е? Какви тенденции очаквате?

Йохан Де Смет Ван Дам:

Пазарът на бира отбелязва скромен, но постоянен растеж през последните години. Средното потребление на бира в България е 61 литъра на човек от населението. Това ви нарежда напред в световната класация, като средно за света потреблението е 46 литъра на човек. С нарастващата международна конкуренция, няма причина българският пазар на бира да не продължи да расте.

Как е разпределен пазарът? Какъв е вашият пазарен дял в момента? Кой е основният ви конкурент?

Йохан Де Смет Ван Дам:

Първите трима играчи - Inbev, Heineken и Carsberg доминират на пазара. Общият ни дял е над 80% и има тенденция да нараства. Отделните дялове варират през различните месеци, тъй като пазарът много се влияе от промоциите, рекламите и ценовата политика.

Вие на какво залагате основно при продажбата на бира - на продукта, на цената, на рекламата? Помагат ли ви промоциите?

Йохан Де Смет Ван Дам:

Със сигурност на комбинация от трите елемента. Без непрекъснато поддържане на високо качество няма как да сме успешни непрекъснато. Точната цена помага за реализиране на нужната дистрибуция, а рекламата напомня на потребителите за споменатите аспекти. Намирането на правилната комбинация между цената и рекламата е главното предизвикателство пред всички. Що се отнася до качеството, то е даденост. Без качество няма успех.

Лоялен ли е потребителят към избраната марка бира? Кое е водещото при избора на марка за него?

Йохан Де Смет Ван Дам:

Пазарът в България е много чувствителен към цената. Като цяло лоялността към марката е на средно ниво. Доверието към марката се формира под влияние на обкръжението, приятелите, семейството и т.н. Изграждането на  лоялност към марката е най-трудното нещо в нашия бизнес и няма готова формула за това. Inbev действа много честно в тази насока. "Каменица" отдавна е марка номер 1 на пазара. Това не може да се постигне без нещо повече от основателна лоялност към марката.

Пият ли българите като цяло бира, сравнено на фона на другите националности? По-мек или по-твърд алкохол предпочита българинът?

Йохан Де Смет Ван Дам:

Както вече споменах, българите наистина пият доста бира. Вашите 61 литъра на човек от населението ви нареждат в първата половина на световното потребление от 46 литъра на човек. Вие сте водещите сред всички съседни страни.

Въведохте много нови за страната ни видове пиво. Търсят ли се по-нетрадиционните разновидности на пивото?

Йохан Де Смет Ван Дам:

Разширяването на асортимента поддържа марката. Защо на българите да не се предлагат продукти, които вече са успешно наложени по света. Ние показваме отлични резултати при варенето на бира и няма причина да не ги приложим на местно ниво. Ако някое от нововъведенията ни не е успешно, ние ще го спрем и ще го заменим с нова разновидност.

Очаквате ли повишение цената на бира? Вие предвиждате ли промени в цените на вашите марки?

Йохан Де Смет Ван Дам:

Цените на бирата в България са най-ниски в района на Централна Европа. Това не може да бъде постоянно във времето. Влизането на страната в Европейския съюз и конкуренцията ще ни подскажат как да действаме. Не изпитваме спешна нужда да вдигаме цените, тъй като вярваме, че вай-добрият начин да променяме цените е като променяме целия микс.

Ще има ли окрупняване на пивопроизводителите в България? Има ли вероятност от затваряне на по-малки пивоварни?

Йохан Де Смет Ван Дам:

Не е много вероятно това да се случи в близко бъдеще. Но, все пак, никой няма кристална топка и всички ние сме на свободен пазар.

Одобрявате ли пластмасовите опаковки при продажбата на бира?

Йохан Де Смет Ван Дам:

Q-pack и Pet формират около 30% от целия пазар. Ясно е, че това е избор на потребителя. Ако потребителят избира такава опаковка, наш дълг е да му я предложим по най-добрия начин. Като производител, ние не трябва да вървим против тенденциите, а да ги подкрепяме.

Какви инвестиции планирате в България? За какво? Планирате ли нови изненади от гладна точка на продуктите?

Йохан Де Смет Ван Дам:

Все още не сме планирали бюджета и не можем да дадем информация.

Подписахте Етичен кодекс за въвеждане на европейските правила за производство и за потребление на бира. Спазва ли се този кодекс в бранша според Вас?

Йохан Де Смет Ван Дам:

Ние имаме вътрешен кодекс, който е много по-стриктен от подписания от производителите на бира Етичен кодекс миналата година. Ние сме първите в България, които напълно спазват този кодекс.

Потребителите трябва да са правилно информирани. "Забавлявай се, но пий отговорно!"

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 13.11   615 г. – Започва понтификатът на папа Адеодат I. 1002 г. – С благословията на крал Етелред II се извършва масово убийство на датчани, живеещи в Англия. 1775...