Масовият пазар нито спечели, нито загуби от влизането ни в ЕС

01.11.2007 | 12:20
по статията работи: Лили Бончева
Светослав Славов, Управител, GfK Bulgaria
Масовият пазар нито спечели, нито загуби от влизането ни в ЕС


Специално за Econ.bg


GfK Bulgaria е компания, специализирана в проучването на пазара чрез богат набор от маркетингови и социологически инструменти. GfK Bulgaria е част от втората по големина в Европа и пета в света верига за маркетингови проучвания GfK Group. Компанията е основана през 1994 година като дъщерна фирма, 100% собственост на Fessel GfK, Виена, координатор на GfK за Централна и Източна Европа. GfK Bulgaria е специализирана в проучването на пазара на потребителски стоки за ежедневна и дълготрайна употреба; търговията и дистрибуцията; медийния, рекламния, финансовия и фармацевтичния пазар; свободното време, туризма и транспорта; социални и политически проблеми. С управителя на GfK Bulgaria г-н Светослав Славов разговаряме за някои аспекти от работата на компанията.


Г-н Славов, една от теориите на маркетинга твърди, че рекламата продава, а не самият продукт. Това важи ли за финансовите продукти на финансовите пазари?

Светослав Славов:

Това важи отчасти и за финансовите продукти на финансовите пазари. Във всеки случай това твърдение е малко екстремно, тъй като позиционирането на продукта зависи от много други фактори, освен рекламата, които влияят върху успеха на продажбите. Естествено рекламата е едно от най-силните средства.

Какво загуби и какво спечели масовият пазар след присъединяването на България към ЕС?

Светослав Славов:

Аз не смятам, че пазарът е загубил нещо след присъединяването на България към ЕС. Също така не смятам, че присъединяването ни към ЕС е донесло особени позитиви на българския пазар. Всъщност българският пазар следва хода на естественото си развитие от 1989 г. насам, което е свързано със стабилизация на икономическите параметри, за които влизането в ЕС имаше някакво значение, но не основно.

Кой според Вас е най-точният начин за измерване на зрителския интерес към телевизиите? Колко пийпълметрични метрични агенции са достатъчни, за да се получи обективна картина на пазара?

Светослав Славов:

Най-обективният метод, признат навсякъде по света, е пийпълметрията. Смятам, че за българския пазар, като за един сравнително малък пазар на телевизионната реклама, една агенция е напълно достатъчна.

Кои са най-интересните инструменти, с които работи вашата фирма?

Светослав Славов:

„ГфК България” работи с много инструменти. Ние фактически имаме много голямо портфолио, което е идентично с портфолиото на цялата група. В такъв смисъл ние можем да използваме инструменти и методики, които са със световно утвърдена ефективност.

Какво е за Вас присъствието Ви в Борда на Superbrands Bulgaria?

Светослав Славов:

Преди всичко присъствието ми в Борда е удовлетворение на моето любопитство към това какво хората харесват като марки и как ги класират.


Интервю на Петър Чернев


Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 26.09   1371 г. – В Битката при Черномен армията на османския султан Мурад I разгромява обединените сили на сърби и българи. 1580 г. – Сър Франсис Дрейк и неговата...