Специално за Econ.bg
GfK Bulgaria е компания, специализирана в проучването на пазара чрез богат набор от маркетингови и социологически инструменти. GfK Bulgaria е част от втората по големина в Европа и пета в света
верига за маркетингови проучвания GfK Group. Компанията е основана през 1994 година като дъщерна фирма, 100% собственост на Fessel GfK, Виена, координатор на GfK за Централна и Източна Европа. GfK
Bulgaria е специализирана в проучването на пазара на потребителски стоки за ежедневна и дълготрайна употреба; търговията и дистрибуцията; медийния, рекламния, финансовия и фармацевтичния пазар;
свободното време, туризма и транспорта; социални и политически проблеми. С управителя на GfK Bulgaria г-н Светослав Славов разговаряме за някои аспекти от работата на компанията.
Г-н Славов, една от теориите на маркетинга твърди, че рекламата продава, а не самият продукт. Това важи ли за финансовите продукти на финансовите пазари?
Светослав Славов:
Това важи отчасти и за финансовите продукти на финансовите пазари. Във всеки случай това твърдение е малко екстремно, тъй като позиционирането на продукта зависи от много други фактори, освен рекламата, които влияят върху успеха на продажбите. Естествено рекламата е едно от най-силните средства.
Какво загуби и какво спечели масовият пазар след присъединяването на България към ЕС?
Светослав Славов:
Аз не смятам, че пазарът е загубил нещо след присъединяването на България към ЕС. Също така не смятам, че присъединяването ни към ЕС е донесло особени позитиви на българския пазар. Всъщност българският пазар следва хода на естественото си развитие от 1989 г. насам, което е свързано със стабилизация на икономическите параметри, за които влизането в ЕС имаше някакво значение, но не основно.
Кой според Вас е най-точният начин за измерване на зрителския интерес към телевизиите? Колко пийпълметрични метрични агенции са достатъчни, за да се получи обективна картина на пазара?
Светослав Славов:
Най-обективният метод, признат навсякъде по света, е пийпълметрията. Смятам, че за българския пазар, като за един сравнително малък пазар на телевизионната реклама, една агенция е напълно достатъчна.
Кои са най-интересните инструменти, с които работи вашата фирма?
Светослав Славов:
„ГфК България” работи с много инструменти. Ние фактически имаме много голямо портфолио, което е идентично с портфолиото на цялата група. В такъв смисъл ние можем да използваме инструменти и методики, които са със световно утвърдена ефективност.
Какво е за Вас присъствието Ви в Борда на Superbrands Bulgaria?
Светослав Славов:
Преди всичко присъствието ми в Борда е удовлетворение на моето любопитство към това какво хората харесват като марки и как ги класират.
Интервю на Петър Чернев