Масовият пазар нито спечели, нито загуби от влизането ни в ЕС

01.11.2007 | 12:20
по статията работи: Лили Бончева
Светослав Славов, Управител, GfK Bulgaria
Масовият пазар нито спечели, нито загуби от влизането ни в ЕС


Специално за Econ.bg


GfK Bulgaria е компания, специализирана в проучването на пазара чрез богат набор от маркетингови и социологически инструменти. GfK Bulgaria е част от втората по големина в Европа и пета в света верига за маркетингови проучвания GfK Group. Компанията е основана през 1994 година като дъщерна фирма, 100% собственост на Fessel GfK, Виена, координатор на GfK за Централна и Източна Европа. GfK Bulgaria е специализирана в проучването на пазара на потребителски стоки за ежедневна и дълготрайна употреба; търговията и дистрибуцията; медийния, рекламния, финансовия и фармацевтичния пазар; свободното време, туризма и транспорта; социални и политически проблеми. С управителя на GfK Bulgaria г-н Светослав Славов разговаряме за някои аспекти от работата на компанията.


Г-н Славов, една от теориите на маркетинга твърди, че рекламата продава, а не самият продукт. Това важи ли за финансовите продукти на финансовите пазари?

Светослав Славов:

Това важи отчасти и за финансовите продукти на финансовите пазари. Във всеки случай това твърдение е малко екстремно, тъй като позиционирането на продукта зависи от много други фактори, освен рекламата, които влияят върху успеха на продажбите. Естествено рекламата е едно от най-силните средства.

Какво загуби и какво спечели масовият пазар след присъединяването на България към ЕС?

Светослав Славов:

Аз не смятам, че пазарът е загубил нещо след присъединяването на България към ЕС. Също така не смятам, че присъединяването ни към ЕС е донесло особени позитиви на българския пазар. Всъщност българският пазар следва хода на естественото си развитие от 1989 г. насам, което е свързано със стабилизация на икономическите параметри, за които влизането в ЕС имаше някакво значение, но не основно.

Кой според Вас е най-точният начин за измерване на зрителския интерес към телевизиите? Колко пийпълметрични метрични агенции са достатъчни, за да се получи обективна картина на пазара?

Светослав Славов:

Най-обективният метод, признат навсякъде по света, е пийпълметрията. Смятам, че за българския пазар, като за един сравнително малък пазар на телевизионната реклама, една агенция е напълно достатъчна.

Кои са най-интересните инструменти, с които работи вашата фирма?

Светослав Славов:

„ГфК България” работи с много инструменти. Ние фактически имаме много голямо портфолио, което е идентично с портфолиото на цялата група. В такъв смисъл ние можем да използваме инструменти и методики, които са със световно утвърдена ефективност.

Какво е за Вас присъствието Ви в Борда на Superbrands Bulgaria?

Светослав Славов:

Преди всичко присъствието ми в Борда е удовлетворение на моето любопитство към това какво хората харесват като марки и как ги класират.


Интервю на Петър Чернев


Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....