Между България и Румъния има пълен синхрон в дейностите по проект Дунав мост

04.12.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg

 

- Г-н Жипонов, избран е международния консултант по инженеринг и управление на проекта за нов мост над Дунав. Какви са задачите на избрания изпълнител?

Константин Жипонов:

- Задачите на международния консултант по инженеринг и управление на моста  са: да изготви идеен проект за прилежащата инфраструктура на българска и румънска територия, със съответните показатели и обосновки, както и да изготви концептуален проект за моста. Това означава минимум три варианта, два от които да разглеждат мост с различни нивелети за пътя и ж.п. линията и един който да предвижда поетапно изграждане и включване в експлоатация на отделните конструкции. Той трябва също да изготви технически проект за избрания вариант на българската инфраструктура; да подготви тръжни книжа по договорни условия от вида "проектиране и строителство" за моста, както и да подготви тръжни книжа по договорни условия от вида "строителство" за присъединителната инфраструктура. Консултантът следва да помага на Звеното за Изпълнение и Управление на Проекта (ЗИУП) при цялостната реализация на проекта.

- Каква е стойността на проекта и откъде идва финансирането?

Константин Жипонов:

- Очаква се стойността на обекта да възлезе на около 190 млн. евро, от които 120 млн. за моста и около 70 млн. за инфраструктурата на българския бряг. Финансирането ще се осигури от Европейската инвестиционна банка - 70 млн. евро, от програма ИСПА на Европейската Комисия - 70 млн. евро, от Френската агенция AFD - 5 млн., от Германската агенция KfW - 20 млн. и от държавния бюджет - 25 млн. евро.

- За какъв транспорт ще бъде предназначен мостът?

Константин Жипонов:

- Мостът ще осигури разполагането на две пътни платна с по две ленти във всяка от посоките, два коловоза и велосипедна алея. Ще има, разбира се, и тротоари за пешеходци.

- Какви социални ефекти очаквате от проекта?

Константин Жипонов:

- Пряко в строителството на моста и инфраструктурата на българския бряг ще бъдат ангажирани около 1300 работници и специалисти. Очаква се в съпътстващи дейности да бъдат ангажирани много повече хора.

- Има ли успешно сътрудничество между България и Румъния във връзка с изграждането на моста?

Константин Жипонов:

- Между България и Румъния има пълен синхрон в дейностите по проекта. По различните проблеми, които трябва да бъдат решени съвместно, работят девет смесени работни групи. Има и Смесен комитет, които ръководи и утвърждава резултатите от  работните групи. Смесеният комитет се ръководи на ниво заместник министри на транспорта.

- Доколко проектът Дунав мост ще спомогне за интегриране на нашата транспортна мрежа в европейската?

Константин Жипонов:

- Мостът е липсващото звено от Паневропейския коридор №4, който започва от Дрезден и минава през Прага, Братислава, Крайова и стига до София, От София се разклоняват два клона - до Солун и до Истанбул. Общата дължина на коридора е 4340 км ж.п. линии и 3640 км пътища, като от тях 801км ж.п. линии и 714 км. пътища са на наша територия. Коридорът има връзка с 10 летища и 8 речни и морски пристанища.

- Кога можем да очакваме финализиране на проекта?

Константин Жипонов:

- Очаква се строителството да завърши през 2007 година.

 

- Мостът е липсващото звено от Паневропейския коридор №4, който започва от Дрезден и минава през Прага, Братислава, Крайова и стига до София, От София се разклоняват два клона - до Солун и до Истанбул. Общата дължина на коридора е 4340 км ж.п. линии и 3640 км пътища, като от тях 801км ж.п. линии и 714 км. пътища са на наша територия. Коридорът има връзка с 10 летища и 8 речни и морски пристанища.

- Кога можем да очакваме финализиране на проекта?

Константин Жипонов:

- Очаква се строителството да завърши през 2007 година.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...