От 10 шефове един създава бренд

08.09.2004 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

- Доц. Кафтанджиев, защо интегрираните маркетингови комуникации все още не работят?

доц.к.ф.н. Христо Кафтанджиев:

- Това не е съвсем вярно. Доскоро фирмите отделяха повече средства за реклама, като активно средство за въздействие върху потребителите и пазара, по-малко средства за РR и останалите комуникационни канали. В последно време не само комуникационните специалисти, но и мениджърите разбират необходимостта от интегрирани маркетингови комуникации като единствено възможно средство за налагане на пазара.

- Колко се харчи по видове стоки за маркетингови комуникации, има ли точни данни?

доц.к.ф.н. Христо Кафтанджиев:

- Парите за маркетингови комуникации във всяка пазарна икономика по отношение на повечето стоки варират примерно между 5 и 10%, а някъде и повече. Нека си представим, че имате шоколад от 1 лев. Всеки, който си го позволява, когато даде своето левче, плаща около 10 стотинки за рекламата му.

- Ако фирмата си спести разходите за маркетингови комуникации, може би ще направи по-добри инвестиции?

доц.к.ф.н. Христо Кафтанджиев:

- Ако една фирма не комуникира маркетингово, тя ще загине. Всеки нормален пазар е силно наситен с конкуриращи се стоки със сравнително еднакви качества, сравнително близки цени и добра дистрибуция. Един от изходите от тази критична ситуация са маркетинговите комуникации. Това е и акцентът, който се поставя в семинарната част на предстоящия форум Реклама Експо.

- Българските фирми инвестират ли в бренд?

доц.к.ф.н. Христо Кафтанджиев:

- Това побългарено понятие го има и в другите държави спрямо чуждите марки. Сигурно американците имат поамериканчване дори в САЩ. Брендът е много качествено маркетиране, а като кажем маркетиране, това е широк спектър от различни дейности.

Така че вероятно на генетична основа примерно от 10 шефове на фирми един генетично е предразположен да създава качествен продукт. Това е ген плюс учене. Вероятно тази пропорция е за целия свят.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...