Трябва да сме готови да инвестираме 5-10 милиона лева тази година за високите технологии

21.03.2002 | 01:00
по статията работи: econ.bg
 

Специално за Econ.bg

 

- Господин Петров, как се представи България на изложението на информационни технологии CEBIT в Хановер?

Пламен Петров:

- На CEBIT направихме доста приятно шоу за България, много хора се посъбраха около нашия щанд, позагледаха се в продуктите и услугите на нашите фирми, успяха и да видят приликите и разликите между винарската индустрия и високите технологии - направихме дегустация на български вина.

Направихме и презентация, която даде обзор на това, което България предлага: високвалифициран труд и правителство с готовност да подкрепя тази индустрия, резултати на студенти и ученици, които показват потенциал. И не на последно място - 35 години традиция в създаването на софтуер и хардуер.

Нашите страни конкурентки в региона за привличането на инвестиции в тази област са изключително агресивни в маркетирането на възможностите си.

Голямо впечатление направи и нашата визитна картичка, която всъщност е един мини-диск с 30 мегабайта информация.

- Имаше ли проявен някакъв конкретен интерес от големи фирми?

Пламен Петров:

- Имахме среща с немска компания, която произлиза от високотехнологичен парк и след това се е профилирала в развитието на такива компании. Надяваме се техния опит и желание да се материализират у нас. Това е компанията SHWR.

CEBIT е изложение, което в никакъв случай по-нататък не бива да пропускаме. В него участват 8300 изложители. Това е мястото, на което трябва да покажем какво предлагаме.Всъщност, акцентът на моето представяне бяха центровете за развитие и развойна дейност.

- Как можем да привлечем интереса на големите чуждестранни компании?

Пламен Петров:

- С присъстващите на презентацията фирми обсъдихме възможностите за това как да подобрим позицията на нашите компании по отношение на инвеститорите. У нас липсва начинът, по който българските фирми да се одобряват, за да кандидатстват за развитие на софтуер, например. Липсва репутацията на нашата индустрия и гаранциите за качество. А това може да стане единствено под формата на кооперация между браншовите организации и правителството. Ние не можем да създадем сами кредит на доверие пред големите фирми, че поръчките им ще бъдат свършени в срок и качествено. Проблем е, че при нас става въпрос за много малки фирми, които дори не се познават помежду си.

- Има ли в България вече конкретни проекти за създаването на развойни центрове?

Пламен  Петров:

- В Хановер споменах инициативите, които сме започнали и поканих фирми да направят паралелна на правителството инвестиция в такива центрове. Посочих и как набираме средства в новосъздадената агенция. Надявам се, че ще можем да убедим колегите и обществото, че трябва да похарчим между 5 и 10 милиона лева тази година. Трябва да сме подготвени и за това, че ще загубим голяма част от тези средства. Това са малки фирми и рискът е много голям. Но ако един малък процент от чуждите компании успеят с тяхната идея, с други думи успеем да направим един миниатюрен "Майкрософт", то тази инвестиция ще се възвърне многократно. Светът се движи с много голяма скорост и не бива да потъваме в малки проблеми.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...