Откога компанията развива търговска дейност в България?
Germanos започва през 1996 г. с един магазин на бул. Витоша в София. Но той не беше под марката на Axon Bulgaria - те са тясно свързани с групата на Germanos. Самата фирма е на българския пазар от май м. г. и тогава започнахме развитието на веригата. Миналата година открихме 8 магазина - 3 в София и 5 в провинцията. Понастоящем имаме 20 магазина, а до края на годината ще отворят врати още 12.
Какъв процент от пазара тук се стремите да обхванете?
От пазара на GSM апарати и аксесоари притежаваме около 10% и се надявам в скоро време да станем лидери в продажбите.
Какво е вашето отношение към конкуренцията? В този бранш има сериозна нелоялна конкуренция. Как се борите с нея?
Това е сериозен проблем за България. Ние знаехме за него, когато дойдохме да работим тук. Положението обаче се подобрява. Този проблем съществува, защото се изисква от самия пазар. Заради трудната икономическа ситуация сивата икономика успява да се наложи тук. Не всеки може да си позволи апарат последен модел и повечето потребители търсят най-евтиното решение. В скоро време потребителят ще осъзнае, че е по добре да получава добро сервизно обслужване, гаранция и продукт с гарантиран произход. Пазарът в момента се отваря и това ще понижи драстично цените. Телефоните ще стават все по достъпни за потребителите.
Каква е вашата пазарна стратегия за България?
Искаме нашата мрежа от магазини да покрива цялата страна. Качеството на обслужването да е отлично и не на последно място магазините да са разположени на стратегически места. Инвестираме много в обучението на персонала. Целта е служителите не просто да се усмихват на клиента, а да му помогнат да избере най-доброто решение за модела на телефона, от който се нуждае. След продажбата клиентът ще продължава да бъде обслужван от Germanos. Предлагаме оторизирано обслужване от най-добрите производители на GSM-и. Във всеки от нашите магазини има сервизно звено. Ако повредата е по-сложна, разполагаме и с централен сервиз.
Разкажете подробности от сделката с Cosmo Bulgaria Mobile.
С Cosmo имаме перфектен договор. Ние ще бъдем един от трите основни дистрибутора на продуктите на GloBul, т. е. ще предлагаме услугите на втория GSM в цялата наша мрежа от магазини. Но няма да бъдем монополисти, ще има други канали на дистрибуция - вериги или самостоятелни магазини. Вече сме водили разговори с други магазини, които са съгласни да са субдилъри и дистрибутори. Договорите още не са подписани и имена все още няма да споменавам.
Доколко са конкурентоспособни вашите цени?
Цените ни са изключително ниски по две причини. Germanos има много добра покупателна способност и купува продукция директно от производителите с големи отстъпки. Имаме перфектни договори с тях и те ни продават евтино. Втората причина е, че ние реализираме минимална печалба, защото разчитаме на оборот и обем на продажбите. Магазините Germanos не са бутици, а са ориентирани към обикновения българин. Затова разполагаме и с толкова много магазини.
/Предоставено от BEF News Desk/