Мога само да потвърдя тази информация. ТУИ е много доволна от резултатите в България. Миналата година имахме вече двуцифрен ръст, а този сезон успяхме да удвоим показателите. 100 процента ръст отговаря на истината и ние сме много доволни от този факт.
На какво се дължи този голям ръст?
Съотношението между цените и качеството в България е отлично, тоест цените са много добри, а и продуктът е качествен. Разноските, които туристите имат извън платената цена, също не са големи. Да не говорим пък за красотата на България, за дългите плажове с хубав пясък, за многобройните обновени хотели, за дружелюбните хора и за разнообразния пейзаж.
А какво направи вашата фирма за този голям ръст на туризма в България през това лято?
ТУИ е отдавна в България. Доскоро повечето хотели не бяха на онова равнище, което ние като фирма на високото качество бихме приели. Ето защо както в рамките на приватизацията, така успоредно с нея ние предоставихме пари за обновяването на хотелите. По-прости хотели получиха категория 3, 4 звезди след тотален ремонт и нашите партньори, но най-вече клиентите оцениха това по достойнство.
Към кои курорти на българското Черноморие най-вече се ориентират вашите клиенти?
Ние извършваме полети от почти всички германски летища до Бургас и Варна. Около Варна предлагаме "Албена", "Златни пясъци" и "Св. Константин", а край Бургас - "Слънчев бряг".
Какво още може да се подобри в българския туризъм, какви недостатъци виждате вие в него като цяло?
Най-напред трябва да се обновят още доста хотели, защото все още е висок броят на хотелите от ниска категория. Смятам, че дискусията за въвеждане на данък добавена стойност в българския туризъм не е особено благоприятна за ръста на туризма, особено ако данъкът се въведе наведнъж. Ние препоръчваме това да стане на етапи, за да не се повишат внезапно цените.
Дали България е достатъчно позната на германците като туристическа цел, достатъчна ли е рекламата?
България става все по-популярна. Колегите от пресата често пишат за нарастващия интерес към страната, особено в Германия. Отлично е сътрудничеството ни с българските туристически представителства във Франкфурт на Майн и в Берлин. Същото важи и за сътрудничеството ни с българското министерство и с другите организации в страната. Вярно, може да се прави и още реклама. Ние например издаваме специален каталог за България.
Какво планирате за следващата година за туризма в България?
Ние вярваме, че пред България и занапред има много добри перспективи. Съотношението цена - качество и другите предимства, които изброих, го гарантират. В момента планираме идния сезон и възнамеряваме да предложим на нашите клиенти доста повече хотелски легла, полети и летища. Смятаме, че ще увеличим с двуцифрено число нощувките в България.
/Предоставено от BEF News Desk/