100 процента ръст на германските туристи по българското Черноморие е факт

18.08.2001 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Хелмут Хайм, регионален мениджър на ТУИ за Югоизточна Европа, за радио "Дойче веле"
Германският туроператор ТУИ, част от концерна "Пройсак", през това лято съобщи за 100 процента ръст на черноморския туризъм в България. Г-н Хайм, можете ли да ми кажете какви са цифрите за прираста на туристи от Германия в България към вашата фирма ТУИ?

Мога само да потвърдя тази информация. ТУИ е много доволна от резултатите в България. Миналата година имахме вече двуцифрен ръст, а този сезон успяхме да удвоим показателите. 100 процента ръст отговаря на истината и ние сме много доволни от този факт.

На какво се дължи този голям ръст?

Съотношението между цените и качеството в България е отлично, тоест цените са много добри, а и продуктът е качествен. Разноските, които туристите имат извън платената цена, също не са големи. Да не говорим пък за красотата на България, за дългите плажове с хубав пясък, за многобройните обновени хотели, за дружелюбните хора и за разнообразния пейзаж.

А какво направи вашата фирма за този голям ръст на туризма в България през това лято?

ТУИ е отдавна в България. Доскоро повечето хотели не бяха на онова равнище, което ние като фирма на високото качество бихме приели. Ето защо както в рамките на приватизацията, така успоредно с нея ние предоставихме пари за обновяването на хотелите. По-прости хотели получиха категория 3, 4 звезди след тотален ремонт и нашите партньори, но най-вече клиентите оцениха това по достойнство.

Към кои курорти на българското Черноморие най-вече се ориентират вашите клиенти?

Ние извършваме полети от почти всички германски летища до Бургас и Варна. Около Варна предлагаме "Албена", "Златни пясъци" и "Св. Константин", а край Бургас - "Слънчев бряг".

Какво още може да се подобри в българския туризъм, какви недостатъци виждате вие в него като цяло?

Най-напред трябва да се обновят още доста хотели, защото все още е висок броят на хотелите от ниска категория. Смятам, че дискусията за въвеждане на данък добавена стойност в българския туризъм не е особено благоприятна за ръста на туризма, особено ако данъкът се въведе наведнъж. Ние препоръчваме това да стане на етапи, за да не се повишат внезапно цените.

Дали България е достатъчно позната на германците като туристическа цел, достатъчна ли е рекламата?

България става все по-популярна. Колегите от пресата често пишат за нарастващия интерес към страната, особено в Германия. Отлично е сътрудничеството ни с българските туристически представителства във Франкфурт на Майн и в Берлин. Същото важи и за сътрудничеството ни с българското министерство и с другите организации в страната. Вярно, може да се прави и още реклама. Ние например издаваме специален каталог за България.

Какво планирате за следващата година за туризма в България?

Ние вярваме, че пред България и занапред има много добри перспективи. Съотношението цена - качество и другите предимства, които изброих, го гарантират. В момента планираме идния сезон и възнамеряваме да предложим на нашите клиенти доста повече хотелски легла, полети и летища. Смятаме, че ще увеличим с двуцифрено число нощувките в България.

/Предоставено от BEF News Desk/

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 18.12   218 пр.н.е. – Втора пуническа война: Картагенският военачалник Ханибал разбива римляните в битка при Требия. 1398 г. – Тюркският предводител Тамерлан покорява...