Как да работите за себе си и печелите пари

16.10.2013
по статията работи: Евгени Бърдаров
11 съвета, за да се справите успешно със собственото бизнес начинание
Как да работите за себе си и печелите пари

Всеки ден някъде по света някой отпива глътка кафе, поема дълбоко въздух и се решава на съдбоносната стъпка да скъса окончателно с корпоративния живот и да заложи всичко на себе си. Катализаторът на този дремещ у много хора импулс може да е добра идея, добра възможност или просто нужда от промяна.

Във всеки случай, да работиш за себе си може да е също толкова натоварващо и рамкирано в ежедневието  начинание, колкото и това да изпълняваш графика и професионалната платформа на една компания. Най-малкото, защото е свързано с еднолична отговорност за посоката, в която се движи бизнесът, и всичко, свързано с управлението му.

Ако и вие искате да направите  тази важна крачка, експертите от „Форбс”  ви дават няколко съвета, които ще ви ориентират. Споделя ги Дебора Якобс – самата тя има 23-годишен опит в работата за себе си.

Дисциплина

Якобс и нейният съпруг работят в офис. В два офиса. И двата, намиращи се на горния етаж от семейната им къща, докато на долния синът им е посветен на грижите на бавачка на пълен работен ден.

„Той работеше в кабинета си, разположен в предната част на къщата, а аз бях в моя от другата страна на коридора. Вратите на офисите ни обикновено бяха затворени и всеки от нас почукваше, преди да прекъсне работата на другия. (…) Единствената ни почивка по време на работния ден беше тази, в която обядвахме с детето си”, разказва Дебора.

Като добавя, че в контекста на една работна среда, в която всеки сам определя работното си време, двамата в действителност са си създали стриктна рутина, която не престъпват. Именно дисциплината на съпрузите предприемачи впечатлява техните познати. Много от тях се обръщат към тях за съвет как сами да се отдадат на собствен бизнес и да останат толкова концентрирани в него, колкото биха били, ако имат край себе си шеф, който следи за изпълнението на задачите им.

Ето какво съветва Дебора Якобс:

Балансирайте началния си капитал

Когато пресмятате каква начална сума ще ви е необходима, за да финансирате стартиращия си начален бизнес, никога не забравяйте да оставите резерв за забавени плащания.

Докато кредиторите ви настояват за своевременни вноски, клиентите ви невинаги са толкова стриктни, обяснява Дебора. Дори да издавате фактури със  срок от 30, 60 или 90 дни, обикновено плащанията не идват в тези рамки. А оплакването от закъсненията или налагането на такса за просрочване създават напрежение в бизнес отношенията.

Затова трябва да минимизирате висящите плащания, докато чакате приходите  си, използвайки предварително изчислен финансов буфер. Той трябва да покрие належащите ви разходи за срок от, да кажем, 6 месеца или 1 година.

Заложете на това, в което сте най-добри

Водени от желанието си да са начело на компания, вместо в редиците й, много предприемачи, които напускат работа, за да започват нов бизнес, допускат една изтъркана грешка – влагат всичките си спестявания, като купуват чужд бизнес или франчайз.

Не че това не е опция. Но преди да пристъпите към нея, погледнете към собствения си опит. Вложете в умения, които вече имате, дори и да сте ги придобили, работейки за някого другиго. Използвайте също стари контакти и партньорства, на които да се опрете, тръгвайки по новия път.

Тук експертът добавя уговорката все пак да не се ангажирате с  дългосрочни вложения. Ако например инвестирате в свое хоби, нямате гаранцията, че то ще бъде толкова доходоносно, колкото ви се иска.

Намерете си удобно работно място

Основното предимство на работата от вкъщи е, че можете да подредите офиса си, както ви харесва. Не пропилявайте този плюс – изградете си среда, която да стимулира работния процес и да ви кара да се чувствате удобно.

В този ред на мисли, ваша е отговорността да пресметнете  риска от това да работите в собствения си дом. Плюс: Пестите пари за наем на офис площ. Минус: Крие много разсейващи „капани” като хладилник, телевизор и пр. Най-важното е да сте максимално продуктивни.

Харчете разумно за инвентар

Новите технологии са пръв помощник на стартиращия малък бизнес. С развитието им се увеличават възможностите за спестяване на фирмени разходи, тъй като джаджите стават все по-комбинативни – един по-нов модел лаптоп може да съдържа функциите на малък офис. Подберете правилно технологичния си инвентар.

Продължавайки списъка, стигаме  до интериорния дизайн и мебелировката – на първо време купете само най-необходимото. Изберете си удобен стол, но не най-скъпия. Разходете се из базарите за прилични мебели втора употреба или потърсете в интернет такива с намаление.

Второ предимство на работата в собствения дом – можете да използвате „подръчни материали”, за да обзаведете кабинета си. Огледайте се за нещо, което може да ви върши работа – старо бюро, малка масичка, и сменете основната му функция. Подберете и правилните, вече налични в дома ви аксесоари, за да създадете възможно най-вдъхновяващата работна среда (в духа на предишния съвет).

Оставете следа в интернет

В днешно време, ако хората не могат да открият името ви в  Google, значи не съществувате, коментира Дебора Якобс.

При „домашния” бизнес онлайн присъствието е просто задължително. Направете  си уебсайт, създайте си бизнес имейл. Станете активни в социалните мрежи – обновете профила си във  Facebook, така че да е максимално ориентиран към средите, към които сте се насочили. Непременно трябва да имате профил в някоя от професионалните социални мрежи – там са голяма част от бъдещите ви бизнес партньори.

Оцени статията:
4.50/2
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...